سومین جشنواره مد و لباس فجر در استان فارس برگزار می‌شود

سومین جشنواره فجر مد و لباس ایرانی – اسلامی استان فارس در تیرماه برگزار می‌شود، براساس فراخوان اعلام شده آخرین مهلت ثبت نام 15 تیرماه و شروع نمایشگاه 21 تا 24 تیرماه است.

ایجاد فضای مناسب جهت معرفی برند و برندسازی، ایجاد ساختار مناسب برای ساماندهی مثلث طراحی، تولید و توزیع پوشاک در استان، زمینه‌سازی برای کشف استعدادها و خلاقیت‌های نو مرتبط با پوشاک اسلامی،کمک به توسعه صنعت پوشاک با ارائه الگوی اسلامی ایرانی، معرفی سنن و آداب و پوشش مردم استان و ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس بخشی از اهداف اعلام شده جشنواره است.

جشنواره در 3 بخش مسابقات، بخش جنبی و علمی برگزار می‌‌شود که بخش مسابقات شامل طراحی زنده و دوخت می‌شود همچنین در بخش جنبی کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برگزار و غرفه لباس‌های اقوام و دستاوردهای دانشگاهی برپا می‌شود.

در بخش علمی نیز علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه پژوهش دانش بنیان و مقاله در آن شرکت کنند، استفاده از نقش مایه‌های بومی اقوام استان در هر 3 بخش از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

خلاقیت و نوآوری برای بهره‌برداری درست از اصول طراحی، به کارگیری الگوی اسلامی ایرانی و متناسب با فرهنگ ایرانی و دوری از تقلید، استفاده از نقش مایه‌های بومی اقوام استان از شرایط شرکت در جشنواره است و هر طراح می‌تواند حداکثر با ارائه 3 اثر بدون تکرار رنگ و سایز در هر بخش جشنواره شرکت کند.

علاوه بر این تناسب طرح با موازین شرعی و عرفی و تطابق پوشیدگی با فرهنگ ایرانی یکی از شروط اصلی جشنواره است که شرکت‌کنندگان باید به آن توجه کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به دبیرخانه جشنواره در بیست متری سینما سعدی شیراز مراجعه و اطلاعات بیشتری برای شرکت در جشنواره کسب کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.