ایستاده غذا خوردن ممنوع!

ایستاده غذا خوردن یکی از عادات اشتباه است که برخی اوقات به دلیل استرس ، عجله و … آن را تجربه کرده ایم.

پزشکان و متخصصان حوزه ی تغذیه توصیه می کنند که همیشه نشسته غذا بخورید. خوردن غذا درحالت ايستاده، به علت ايجاد استرس و صحبت كردن به همراه خوردن كه اغلب در حالت ايستاده است، موجب بلعيدن هواس بسيار و سوء هاضمه و نفخ می شود.

لحظاتی که برای غذا خوردن اختصاص داده می شود باید در آرامش واقعی باشد. در این لحظات نباید بدن ما در تنش و استرس باشد. به خاطر اینکه استرس کار گوارش را دچار اختلال جدی می کند.ایستاده غذا خوردن - زن امروزی

امروزه به دلیل افزایش اشتغالات، انسان ها مدام در حال تلاش و کوشش اند و فرصتی برای تغذیه خود اختصاص نمی دهند و اکثر اوقات نظام تغذیه ای آنان به هم خورده و سر ساعت خاصی غذا میل نمی کنند و این بدترین نوع تغذیه است.

البته ناگفته نماند که یکی از بدترین رسوم تغذیه ای غربی ها که فعلا بر ما مسلمانان به خصوص در جشن ها و عروسی ها حاکم شده، ایستاده غذا خوردن است که از نظر اسلام، کراهت دارد.

باید بدانید که داشتن سلامتی، در گرو داشتن تعادل غذایی است. یعنی برای اینکه سالم بمانید، باید اولاً مواد غذایی سالمی میل کنید و ثانیاً این مواد غذایی سالم را با عادت های درست غذایی میل کنید و عادت های نادرستی مانند سرپا غذا خوردن را کنار بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.