انتخاب دامنه مناسب برای سایت

قبل از طراحی سایت شاید چیزی معمولی بنظر بیاید اما انتخاب دامنه مناسب برای سایتی که می خواهد طراحی شود انتخاب سخت و مهمی هست. دامنه باید از اصول و قواعد استفاده کند تا سایت شما را به یک سایت قوی و حرفه ای تبدیل کند. انتخاب دامنه اولین مرحله در موفق شدن سایت شما به حساب می آید!

بعد از راه اندازی سایت می توانید دامنه سایت را تغییر دهید اما تغییر دامنه سایت به همین راحتی ها هم نیست! حداقل شما نیمی از ورودی گوگل خود را از دست می دهید و این یعنی افت ورودی گوگل! پس باید تمام دقت خود را بکار گیرید تا مجبور به تغییر دامنه سایت نشوید. امروز قصد دارم ملاک های انتخاب یک دامنه مناسب را خدمت شما دوستان توضیح دهم.

کلمه کلیدی

همانطور که در پکیج آموزش سئو هم خدمت شما توضیح دادم بهترین دامنه برای یک سایت دامنه ای هست که کلمه کانونی سایت را در خود جای دهد. مثلا اگر سایت طراحی دارید حتما کلمه design را در آن بکار ببرید. البته این عامل خیلی کلیدی در سئو نیست اما بهتر هست رعایت شود.

برندینگ

سعی کنید دامنه سایت شما از برندینگ شما حمایت کند . سعی کنید دامنه را طوری انتخاب کنید تا کاربر اگر بعد ها یادش به محصولات شما افتاد دوباره بتواند سری به سایت شما بزند. یعنی آدرس سایت شما را در خاطر داشته باشد. اگر کل آدرس سایت شما در خاطر کاربر نبود، حداقل نیمی از دامنه را بیاد داشته باشد تا بتواند آنرا در گوگل جستجو کند.

کوتاه بودن دامنه

کوتاه بودن دامنه هم نشق موئری در به خاطر سپردن آن خواهد داشت. یک دامنه کوتاه دامنه بهتری هست، چون بهتر به خاطر سپرده می شود اما سعی کنید همیشه به خاطر کوتاه بودن یک دامنه اقدام به خرید آن نکنید. مثلا اگر چه دامنه gmvb.com مخفف کلمه غلام مکانیک و برادران هست اما مطمئن باشید هیچوقت به خاطر سپرده نمی شود.

پسوند دامنه

گوگل در ایران به دامنه های ir توجه بیشتری می کند. هر چند این مورد هم زیاد تاثیر مهمی در سئو ندارد اما بهتر هست پسوند دامنه را مطابق کشور خود انتخاب کنیم. چون گوگل کاملا متوجه می شود که این سایت برای ایرانی ها مطلب منتشر می کند. البته در گوگل وبمستر تولز از بخش geo می توانید موقعیت جغرافیایی دامنه های com را هم تغییر دهید.

ثبت کننده دامنه

علاوه بر انتخاب دامنه از رجیسترار دامنه هم کاملا مطمئن شوید. در صورتی که دامنه شما از دست رفت ، یعنی از دسترس شما خارج شده و تلاش چند ساله شما از دست می رود و این موضوع بسیار ناراحت کننده خواهد بود. پس از شرکت ها و ثبت کننده های مطمئن استفاده کنید.

منبع: mihanwp.com

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.