نحوه جدا کردن ژله از قالب

برای جدا کردن ژله از قالب ، ابتدا قالب ژله را با آب بشویید و در فریزر بگذارید. قالب باید خیس باشد. سپس ژله مورد نظر خود را آماده کنید.

بعد از بیست دقیقه قالب را از فریزر بیرون بیاورید و ژله را درون آن بریزید و در یخچال قرار دهید. می توانید با پودر ژلاتین، ژله خود را تهیه نمایید.(رجوع کنید به طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین) و یا اینکه از ژله های آماده موجود در بازار استفاده کنید.

بعد از چند ساعت که ژله خودش را گرفت، از یخچال بیرون آورده و به مدت 15 ثانیه در ظرفی که حاوی آب جوش است قرار می دهیم و بیرون می آوریم.

سپس قالب ژله را کمی با دست تکان دهید و در ظرف مورد نظر خود برگردانید.

چون ژله در مجاورت آب جوش قرار گرفته، کمی آب می شود؛ بنابراین آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

جدا کردن ژله از ظروف فلزی

برای جدا کردن ژله از قالب های فلزی می توانید از سشوار استفاده کنید. به این صورت که قالب ژله را در ظرف مورد نظر برگردانید و سشوار را با آخرین درجه روی قسمت های مختلف آن بگیرید تا ژله از قالب جدا شود.

جدا کردن ژله از ظروف پیرکس

روش استفاده از آب گرم برای ظروف پیرکس مناسب نیست. چون در اثر تغییر دما ظرف پیرکس خواهد شکست. وقتی می خواهید در ظرف پیرکس، ژله درست کنید، قبل از اینکه مواد ژله را در ظرف بریزید، مقداری آب به دیواره های ظرف بپاشید. وقتی هم که خواستید ژله را از قالب در بیاروید، اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال بماند و بعد ظرف سرو را روی دهنه قالب پیرکس خود گذاشته و قالب را در حال تکان تکان دادن برگردانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.