ساره جوانمردی

ساره جوانمردی دودمانی ، عضو تیم ملی تیراندازی بانوان و دارنده مدال های پارالمپیک، در 17 آذر 1363 در شهر شیراز زاده شد. از همان کودکی، خانواده اش متوجه معلولیت وی شدند و تمام تلاششان را برای بهبود او به کار بردند. اما تقدیر این بود که ساره علی رغم معلولیت، در سال های آینده، صاحب افتخارات بسیار گردد.

ساره جوانمردی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیراز است.

ورود به رشته والیبال نشسته در سال 82

ساره در سال 82 به فعالیت های ورزشی روی آورد و برای این منظور، رشته والیبال نشسته را برگزید. 5 سال در این رشته ورزشی، فعالیت کرد و تا مرز حضور در تیم ملی جوانان نیز پیش رفت که به دلیل تشکیل نشدن تیم، از این اتفاق دور ماند.

آینده جدیدی در انتظار ساره بود که با ورود به رشته تیراندازی، محقق می شد.

ورود به رشته تیر اندازی در سال 87

در سال 87، مسیر جدیدی در زندگی ورزشی ساره آغاز شد. او رشته تیراندازی با تفنگ را برگزید و با انگیزه ای قوی، در این رشته به فعالیت خود ادامه داد.

افتخارات ساره جوانمردی در رشته تیراندازی

هفت ماه بعد از ورود به رشته تیراندازی، این ساره بود که در مسابقات لیگ، به نشان طلا دست یافت  و یک سال بعد، به عضویت تیم ملی درآمد. سه ماه بعد از عضویت در تیم ملی، موفق به کسب نشان نقره در مسابقات جهانی اسپانیا در سال 2009 شد و در سال 2010، با کسب نشان طلای انفرادی و نشان برتر تیمی از مسابقات جهانی ترکیه و نشان نقره از مسابقات پارآسیایی گوانگجو، بر افتخارات خود افزود.

**مدال برنز پارالمپیک لندن

ساره جوانمردی، در مسابقات تیراندازی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز گردید.

**مدال طلای پارالمپیک ریو

ساره جوانمردی در المپیک ریو، موفق به کسب دو مدال طلا شد. او در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به مدال طلا دست یافت. او به امتیاز ۱۹۳٫۴ رسید و رکورد جهانی را جابه‌جا کرد.

مدال طلای ساره جوانمردی، نخستین طلای کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۶ بود. ساره جوانمردی همچنین در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر میکس، موفق شد به مدال طلای پانزدهمین بازی‌های پارالمپیک دست پیدا کند.ساره جوانمردی - زن امروزی

**تیراندازی قهرمانی جهان معلولان آلمان

در تیرماه سال ۱۳۹۳ شمسی و در روز نخست مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در آلمان، این ورزشکار شیرازی به مقام قهرمانی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر P2 رسید. در پایان مسابقات بخش بانوان در قسمت انفرادی ساره جوانمردی قهرمان ورزش تیراندازی از کشور ایران، با کسب امتیاز ۱۹۵٫۶ به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

**انتخاب به عنوان بهترین بازیکن ۲۰۱۴ آسیا

این انتخاب به دلیل عملکرد ساره جوانمردی در رقابتهای پاراآسیایی اینچئون و کسب دو نشان طلا، انجام شده است و بر این اساس وی به عنوان بهترین ورزشکار زن آسیا در سال ۲۰۱۴ نیز معرفی شده است.ساره جوانمردی - زن امروزی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.