آموزش ساخت اسانس گل رز

اگر اهل ساخت عطر و لوازم آرایشی – بهداشتی باشید، می‌دانید که پیدا کردن اسانس خوب و طبیعی در بازار چقدر است. به همین خاطر ساخت اسانس در خانه طرفداران زیادی دارد. قبلا در ساختنی تقطیر اسانس را یاد گرفته‌اید اما آن روش نیاز به ابزارهای حرفه‌ای دارد. به همین خاطر در این جا آموزش ساخت اسانس گل رز به روش سنتی را برایتان آماده کرده‌ایم.

ساخت اسانس گل رز در خانه

ساخت اسانس گل رز با این روش نیاز به مهارت یا ابزارهای آزمایشگاهی ندارد و کاملا با وسایل آشپزخانه انجام می‌شود. شما می‌توانید از این اسانس گل رز برای ساخت عطر، شمع‌سازی، خوشبوکننده هوا و رایحه‌درمانی استفاده کنید. اسانس گل رز خواص بسیاری زیادی دارد که مبارزه با ویروس و باکتری و بهبود اسپاسم فقط برخی از آنهاست.

شما می‌توانید این روش ساخت اسانس گل رز را برای تهیه اسانس هر نوع گیاه معطر دیگر هم به کار ببرید. البته هرچه گلبرگ‌ها و برگ‌های گیاهی که استفاده می‌کنید لطیف‌تر باشد، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

گام اول: وسایل مورد نیاز

  • دو تا چهار گل رز – فقط گلبرگ‌ها را جدا کنید.
  • یک سوم فنجان روغن زیتون
  • دو ظرف مقاوم در برابر نفوذ هوا
  • قاشق
  • ظرف مناسب جوشاندن آب

گام دوم: مواد اولیه را آماده کنید

یک سوم فنجان روغن زیتون را داخل یک ظرف مقاوم در برابر نفوذ هوا بریزید و گلبرگ‌ها را به آن اضافه کنید. حالا خوب این ترکیب را با قاشق هم بزنید.

گام سوم: آب را بجوشانید

دو فنجان آب را روی شعله بگذارید و بعد از جوش آمدن، شعله را خاموش کنید.

گام چهارم: ظرف را در آب جوش بگذارید

در ظرف روغن و گلبرگ را ببندید و آن را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آب جوش قرار بدهید.

گام پنجم: صبر کنید

حالا باید ۲۴ ساعت صبر کنید تا اسانس گلبرگ‌ها خارج بشود.

گام ششم: محلول را از صافی رد کنید

بعد از ۲۴ ساعت، محلول را از توری رد کنید و در یک ظرف مقاوم در برابر نفوذ هوا بریزید. دقت کنید که هیچ ذره گلبرگی داخل اسانس نریزد.

اسانس گل رز آماده است

ساخت اسانس گل رز همین قدر ساده است. حالا می‌توانید از این اسانس برای ساخت عطر، شامپو، نرم کننده لب، صابون و … استفاده کنید. همان طور که در ابتدا گفتیم این روش ساخت اسانس را می‌توانید برای هر نوع گیاه معطر دیگر هم به کار ببرید.اسانس گل رز - زن امروزی

منبع: ساختنی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.