آموزش ساخت دستبند مهره ای

در این قسمت، نحوه ساخت یک دستبند را برایتان آماده کرده ایم که در عین زیبایی، بسیار ارزان است و ساختن آن هم بسیار ساده است. برای ساخت این دستنبد از تکنیک گره استفاده شده که اگر اهل ساخت زیورآلات باشید حتماً با آن آشنا هستید.

می توانید از تکنیک هایی که در ساخت این دستبند بکار رفته برای ساخت دستبندهایی مطابق سلیقه و طراحی خودتان استفاده کنید. بهتر است قبل از اینکه سراغ خریدن وسایل مورد نیاز برای این دستبند بروید، سری به زیورآلات قدیمی و کهنه بزنید تا در صورت امکان از قطعات آنها استفاده کنید.

گام اول: وسایل مورد نیازدستبند مهره ای - زن امروزی

برای ساخت این دستبند به این وسایل نیاز دارید

  • نخ نایلونی نارنجی
  • دانه های عقیق
  • منجوق
  • قیچی
  • فندک

گام دوم: گره های اصلیدستبند مهره ای - زن امروزی

ابتدا نخ را به 4 قسمت تقسیم کنید و سپس گره زدن را شروع کنید

یک تکه نخ 80 سانتیمتری و یک تکه 140 سانتیمتری ببرید و کنار هم قرار دهید. حالا هر دو نخ را از وسط نخ 80 سانتیمتری تا کنید و با یک گیره آنها را ثابت کنید. حالا 4 تکه نخ دارید که سه تای آنها 40 سانتی و یکی 100 سانتی متری است. از سومین نخ 40 سانتی به عنوان محور استفاده کنید و با نخ کناری آن 8 گره حلقه ای روی آن بزنید.

گام سوم: حلقه اول را بسازیددستبند مهره ای - زن امروزی

بعد از جدا کردن گیره حلقه اول را بزنید

گیره را بردارید و با دو سر نخ دو گره حلقه ای بزنید تا یک حلقه درست شود.

گام چهارم: عقیق و منجوق را اضافه کنیددستبند مهره ای - زن امروزی

به ترتیب دانه های عقیق و منجوق را اضافه کنید

یک منجوق آبی، یک دانه عقیق و دوباره یک منجوق آبی را از نخ سمت چپ رد کنید. حالا دو نخ وسطی را به عنوان محور درنظر بگیرید و با نخ سمت راست 4 گره حلقه ای روی آن دو بزنید، یک منجوق سبز از این نخ رد کنید و دوباره 4 گره حلقه ای دیگر هم بزنید. در آخر هم با سه نخ سمت راست و نخ سمت چپ یک گره حلقه ای بزرگ بزنید. حالا اولین حلقه دستبندتان را درست کرده اید.

گام پنجم: حلقه های بعدی را بسازیددستبند مهره ای - زن امروزی

تمام حلقه ها را بسازید و قسمت اضافی نخ را ببرید

همین مراحل را تکرار کنید و حلقه های بعدی را بسازید. وقتی طول دستبند به اندازه دور مچ تان شد. نخ های اضافی را ببرید و با یک فندک سر آنها را بسوزانید. سپس یک دانه عقیق از نخ سمت چپ رد کنید و سر نخ را گره بزنید تا دانه عقیق کاملاً سفت شود. نخ اضافی را ببرید و آن را با یک فندک بسوزانید.

دستبند شما آماده است.دستبند مهره ای - زن امروزی

منبع: ساختنی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.