چشمه نیلبرگ رامیان

رامیان بی شک از زیباترین شهرستان استان گلستان می‌باشد که از نظر طبیعی، به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می‌شود و دارای جنگل های غنی، بکر و چشم اندازهای زیبا است.

جنگل و چشمه های نیلبرگ در 4 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر رامیان در استان گلستان واقع شده است.

این منطقه با وجود وسعت کم، جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و از این میان، مجموعه چشمه های نیلبرگ جزو پرطرفدارترین آن ها به شمار می روند. چشمه های زلال نیلبرگ نه تنها از شریان های حیاتی زمین های رامیان به شمار می روند؛ بلکه بیشتر ساکنین این منطقه آب شرب خود را از این منبع شفابخش تامین می کنند.چشمه نیلبرگ - زن امروزی

مناظر سیری ناپذیر نیلبرگ به همراه زمزمه زیبای طبیعت هوش از سر هر بیننده ای بیرون کرده و دل هایشان را آرام می کند. در امتداد چشمه های نیلبرگ آبشارهای کوچک و بزرگی از میان صخره و پستی بلدی ها بیرون زده اند و باعث ایجاد محیطی مطبوع و هوایی دلنشین می شوند. هیجان سفر به چشمه های نیلبرگ از جاده های خاکی آن آغاز می شود، جاده های پنهان شده در میان درختان تنومند و نمایان شدن زمین های کشاورزی از میان آن ها.

نیلبرگ رامیان در تمامی فصل های سال چهره های متنوع و چشم نوازی را به نمایش می گذارد و در تمامی روزهای سال، پذیرای گردشگران بسیاری با سلیقه های متنوع است.

گل های زیبای بهاری، طراوت و سرسبزی مراتع در کنار چشمه های زلال نیلبرگ در نیمه اول سال و رقص رنگ های گرم در پاییز هزار رنگ شمال ایران، باعث شده تا این 2 فصل بهترین زمان سفر به نیلبرگ باشند. اما زمستان نیلبرگ با به وجود سرمای شدید، برف و صعب العبور بودن جاده های آن، مقصد عده خاصی از طبیعت دوستان است.

با سفر به رامیان پس از تفریح در چشمه نیلبرگ حتما از چشمه گل رامیان، مجموعه آبشار های نعیم آباد با 28 متر طول، آبشار های سید کلاته و جوزک و قله 2400 متری این منطقه دیدن کنید.

منطقه ای که جنگل و چشمه نیلبرگ در آن قرار دارد، دارای چشمه ها و آبشارهای فراوان می باشد به صورتی که اهالی رامیان آب آشامیدنی خود را از این چشمه ها تأمین می نمایند.چشمه نیلبرگ - زن امروزی

اگر به رامیان سفر کردید علاوه بر بازدید از جنگل و چشمه نیلبرگ از دیگر جاذبه های شهر فوق العاده زیبای رامیان همچون مجموعه آبشارهای نعیم آباد (سرخه کمر) که مرتفع ترین آبشار آن 28 متر بوده و همچنین، قله 2400 متری قلعه میران، استخر طبیعی گل رامیان، مجموعه آبشار جوزک، مجموعه آبشار سید کلاته، انجیر چشمه، منطقه کوهستانی النگ، دهکده پاقلعه، جنگل دره ملا، باغ تاشه و بسیاری جاذبه های دیگر که همگی در رامیان واقع شده اند و آن را به زیباترین شهر گلستان تبدیل نموده اند، دیدن نمایید.

 راه‌های رسیدن به جنگل و چشمه نیلبرگ پیمودن جاده‌های خاکی است که بیشتر مورد استفاده کشاورزان و وسایل نقلیه کشاورزی است.این منطقه دارای چشمه‌ها و ابشارهای فراوانی است که آب این چشمه‌ها، آب شرب مردم شهر رامیان را تامین می‌کند.چشمه نیلبرگ - زن امروزی

مجموعه آبشارهای نعیم آباد (سرخه کمر) نیز واقع در سه کیلومتری جنوب شرق شهر رامیان واقع و ارتفاع بلندترین آبشار آن 28 متر است.
از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامیان می‌توان به قله ۲۴۰۰ متری قلعه میران، استخر طبیعی گل رامیان با عمق نزدیک به ۸۰ متر، مجموعه آبشارهای سرخه کمر به تعداد ۵ آبشار، مجموعه آبشارهای جوزک، مجموعه آبشارهای سید کلاته به تعداد ۸ آبشار، مجموعه آبشارهای چفت که تعداد انها به ۱۲ آبشار می‌رسد که کوتاهترین ان ۸ و بلندترین ان ۳۲ متر ارتفاع دارد.

مجموعه آبشارهای پشمکی، چشمه نیلبرگ، چشمه سید کلاته، انجیر چشمه، منطقه کوهستانی و برف‌گیر النگ، چشمه پیر کرم، دهکده توریستی پاقلعه، جنگل دره ملا و باغ تاشته، پارک جنگلی زیبای دلند، ذخیره گاه بین‌المللی سرو زربین، جنگل پنهان خانه، گرم چشمه، دیو چشمه، روستای تاریخی کشکک، تپه تاریخی نقاره‌خانه، بقعه متبرکه امامزاده بی بی حلیمه خاتون الهادی و همچنین موزه مردم‌شناسی شهر رامیان اشاره کرد.

آدرس:

استان گلستان، 4 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامیان، کمربندی رامیان، ابتدای جاده جنگ نیلبرگ

برای رفتن به جنگل و چشمه نیلبرگ باید جاده ای خاکی را بپیمایید که مسیر مورد استفاده کشاورزان و ماشین های کشاورزی می باشد. در طول مسیر می توانید از دیدن اراضی کشاورزی و طبیعت زیبا و خرم منطقه لذت ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.