هموطنان سیل‌زده لرستان به کانکس و کولر نیاز دارند

پاکسازی گل و لای ۶۰ درصد از منازل پلدختر

رئیس مجمع جهادگران استان لرستان گفت: در روزهای آینده دمای هوا به شدت افزایش می‌یابد و زندگی بدون وسایل سرمایشی طاقت فرسا خواهد بود. نیازمند کانکس و کولر برای هموطنان سیل‌زده لرستان هستیم.

پرنیان، رئیس مجمع جهادگران استان لرستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: با تشکیل قرارگاه مجمع جهادگران در استان، نیرو‌های جهادی با هماهنگی قبلی در منطقه حضور پیدا کرده و در حوزه معین به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: حدود ۱۲۰ گروه جهادی همراه با تجهیزات لوجستیک در مناطق پلدختر، معمولان، نور آباد و چگنی حضور پیدا کرده اند.

پرنیان گفت: هیچ نیروی جهادی بدون هماهنگی با این قرارگاه وارد مناطق سیل زده نشود تا شاهد ناهماهنگی نباشیم و روند کمک رسانی به هموطنان با مشکل مواجه نشود.

رئیس مجمع جهادگران استان لرستان افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط این مجمع، نیرو‌های جهادی اعزامی به منطقه جایگزین یکدیگر می‌شوند تا در مناطق سیل زده با کمبود نیرو مواجه نشویم.

رئیس مجمع جهادگران استان لرستان با اشاره به پاکسازی گل و لای حدود ۶۰ درصد از منازل شهر پلدختر توسط نیرو‌های جهادی ادامه داد: مسئولیت اصلی نیرو‌های جهادی پاکسازی گل و لای از منازل است، تا حداقل مردم سیل زده بتوانند از ساختمان‌هایی که قابلیت اسکان دارد، استفاده کنند.

وی افزود: قبل از بازگشایی پل شهدای هفت تیر، ترافیک سنگینی در ورودی شهر پلدختر توسط ماشین‌های امدادی و ماشین‌های لوجستیک ایجاد شده بود که باعث کند شدن روند امداد رسانی به این منطقه بود؛ اما با بازگشایی این پل روند پاکسازی گل و لای از مشاعات و خیابان‌های این شهر تسهیل یافت.

پرنیان در ادامه گفت: از روز گذشته اکثر مدارس شهر پلدختر در اختیار نیرو‌های جهادی دانشجویی قرار گرفته تا این مدارس را از گل و لای پاکسازی کنند؛ تا در صورت امکان برای اسکان موقت مردم سیل زده استفاده شود.

وی با کافی دانستن تهیه غذای گرم در مناطق سیل زده ادامه داد: پخت غذای گرم توسط موکب‌ها و آشپزخانه صورت گرفته و در بین هموطنان توزیع می‌شود، اما مردم مناطق سیل زده به اقلامی همچون برنج نیاز دارند تا پاسخگوی حدود یک ماه آینده از برنامه غذاییشان باشد.

رئیس مجمع جهادگران استان لرستان با اشاره بر گرمسیری بودن مناطق سیل زده و تاکید بر لزوم تهیه کانکس و کولر برای سیل زدگان گفت: در روز‌های آینده دمای هوا به شدت افزایش می‌یابد و زندگی بدون وسایل سرمایشی طاقت فرسا خواهد بود.

پرنیان با تاکید بر امکان شیوع بیماری در مناطق سیل زده گفت: در حال حاضر شیوع بیماری در این مناطق گزارش نشده، اما در هفته‌های پیش رو با گرم شدن هوا، امکان شیوع بیماری‌های متعددی وجود دارد؛ لذا نیاز به ورود جدی وزارت بهداشت و درمان داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.