آموزش ساخت دئودورانت خانگی

دئودورانت طبیعی بسازید و مواد شیمیایی خطرناک را کنار بگذارید

دئودورانت های تجاری شامل موادی هستند که از عرق کردن بدن به صورت طبیعی جلوگیری می‌کند. اینکار با استفاده از مواد شیمیایی مثل آلومنیوم انجام می‌شود. این در صورتی است که بدن ما به تعریق نیاز دارد. اگر نمی‎خواهید جلوی یکی از رفتارهای طبیعی و ضروری بدن‌تان را بگیرید و در عین حال از بوی بد عرق هم در امان باشید، ساخت دئودورانت طبیعی تنها راهکار است. در این ساختنی به شما یاد می‌دهیم چطور با مواد کاملا طبیعی و البته خوشبو یک دئودورانت خانگی بسازید.

شما می‌توانید مواد خوشبوکننده موجود در این دئودورانت طبیعی را تغییر بدهید اما باید مطمئن شوید شدت بوی آنها به اندازه کافی قوی باشد. ضمن اینکه ممکن است به برخی از مواد پایه حساسیت داشته باشید. مثلا جوش شیرین برای برخی از پوست‌های حساس باعث قرمزی و خارش می‌شود. اگر جزو این دسته از افراد هستید، نباید از این دئودورانت استفاده کنید.آموزش ساخت دئودورانت - زن امروزی

گام اول: مواد لازم

  • جوش شیرین
  • روغن نارگیل
  • اسانس طبیعی – ما از اسانس اسطوخودوس استفاده کردیم اما شما می‌توانید سایر رایحه‌ها مثل چای، اکالیپتوس و یاس را جایگزین آن کنید.
  • پیمانه اندازه گیری
  • قاشق
  • ظرف درب‌دار و ضدهوا – برای نگهداری دئودورانت طبیعی

گام دوم: مواد را اندازه بگیرید

۱/۴ فنجان جوش شیرین و روغن نارگیل را اندازه بگیرید. بهتر است برای ساخت دئودورانت از روغن نارگیل جامد استفاده کنید و اگر روغن آب شد، آن را در یخچال بگذارید تا جامد بشود.

گام سوم: مواد پایه را ترکیب کنید

جوش شیرین و روغن نارگیل را کاملا با هر ترکیب کنید. این کار را در جای خیلی گرم انجام ندهید تا روغن آب نشود.

گام چهارم: اسانس را اضافه کنید

برای این مقدار مواد، ۵ قطره اسانس کافی است. البته مقدار اسانس علاوه بر مقدار مواد پایه به قدرت و شدت بوی اسانس هم بستگی دارد.

مواد را آنقدر با هم ترکیب کنید تا بافت آنها نرم و یکدست بشود.

دئودورانت طبیعی آماده است

حالا می‌توانید دئودورانت خانگی را در یک ظرف درب‌دار بریزید و آن را در دمای اتاق نگه دارید. این دئودورانت در دمای اتاق به حالت نیمه جامد یا کرمی در‌می‌آید. روش استفاده از دئودورانت طبیعی هم مثل کرم است و باید آن را با انگشت روی پوست بمالید. البته استفاده از براش همیشه انتخاب بهتری است.

منبع: ساختنی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.