چمن اشک نوزاد

چمن هلکسین گیاهی است که شاید آن را با اسم های متفاوتی بشناسید . اسم هایی مثل اشک نوزاد، چمن عروس و یا خزه ایرلندی که البته یکی دو مدل گیاه دیگه هم هستند که با نام چمن عروس و خزه ایرلندی شناخته می شوند و تفاوت این ها را شما با شناخت صحیح از گیاه می توانید متوجه بشید. البته که هر کدوم از این اسامی با ظاهر زیبا و خاص این گیاه هارمونی دارند .

چمن هلکسین گیاهی بسیار لطیف و ظریف و رونده است  که میتواند در مدت زمان کوتاهی تمام سطح خاک بسترش را بپوشاند .

هلکسین همیشه زیبا و حساس در فصل خاصی از رشدش که معمولا فصل تابستان هست به گل می شیند. گل هایی صورتی _ سفید و بسیار زیبا. این گیاه عنوان زینتی دارد و برای نگهداری در منزل مورد بسیار خوبی است . هلکسین گیاهی است که می تواند در محیط های آپارتمانی هم رشد کند به شرطی که نور مناسب را داشته باشد. که این نور مناسب شامل پنجره های شمالی هم می شود. یکی از خوبی های هلکسین این است  که می توانید از آن هم در ساخت تراریوم و هم روی سطح خاک گلدان بن سای استفاده کرد .

میزان آبیاری مورد نیاز چمن هلکسین

خاک بستر این گیاه باید همیشه مرطوب باشد. این به معنای غرق آبی خاک گیاه نیست. شما می توانید با آبپاشی و غبار پاشی منظم و مداوم گیاه و آبدهی دو الی سه بار در هفته شرایط مطلوب را برای هلکسین فراهم کنید. در صورت غرق آبی خاک هلکسین ریشه های ظریف گیاه پوسیده می شود و باعث لهیده شدن و همینطور از بین رفتن هلکسین خواهد شد . اما برعکس اگر خاک گیاه خشک باشد، رنگ برگ های گیاه قهوه ای می شود و گیاه به سرعت خشک و خراب خواهد شد. این گیاه به رطوبت محیط هم نیاز دارد که شما می توانید با غبار پاشی گیاه مخصوصا با فاصله رطوبت محیط را هم حفظ کنید( برای هلکسین غبارپاشی بهتراز آبپاشی هست به دلیل اینکه با فشار آب حاصل از آبپاشی تارهای نازک گیاه به هم میپیچند وگره میخورند که این شکل ظاهری گیاه را نازیبا می کند )

نور مورد نیاز هلکسین

هلکسین معمولا مکان روشن را به مکان کم نور ترجیح میدهد اما در مقابل نور مستقیم آفتاب هم هیچ دوامی ندارد و با تابش نور مستقیم آفتاب به این گیاه، بسرعت غیر قابل باوری برگ های گیاه قهوه ای رنگ و سوخته خواهد شد و اگر برعکس مکان قرار گیری گلدان هلکسین کم نور باشد گیاه رنگش را از دست میدهد و بصورت علفی رشد می کند و دیگر زیبایی ظاهر را ندارد. این گیاه هیچ مقاومتی در برابر هوای گرم تابستان و هوای سرد زمستان ندارد و بطور دائمی مهمان محیط داخلی منزلتان هست.

خاک مناسب برای هلکسین

خاک مورد نیاز و مناسب برای هلکسین می تواند هر ترکیبی از خاک باشد بشرط اینکه زهکش مناسب را داشته باشد. اما من برای این گیاه ترکیبی از خاک برگ، مقداری ماسه، کوکوپیت و پرلیت و همینطور پیت ماس برای ریشه زایی بیشتر و اسیدی شدن خاک استفاده میکنم .

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.