طرز تهیه کباب کوبیده در فر

کباب کوبیده یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. یکی از روش های تهیه کباب کوبیده، با استفاده از فر است. با دستوری ساده  این غذای لذیذ را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده:

  • گوشت گوسفند و یا گوساله و یا ترکیب هر دو: یک کیلوگرم
  • پیاز متوسط: دو عدد
  • گوجه فرنگی: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار نیاز
  • زعفران دم کرده: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب کوبیده در فر :

ابتدا گوشت را دو بار چرخ نمایید. بهتر است از گوشت چرخ کرده و یا گوشت بدون استخوان استفاده کنید. گوشتی که برای کباب کوبیده استفاده می کنید باید دارای چربی متوسط باشد.

پیازها را نیز پوست گرفته و چرخ یا رنده کنید. آب آن را گرفته و با مقداری نمک و فلفل به گوشت اضافه نمایید و مواد را مخلوط کرده و ورز دهید تا مواد کاملا ترکیب شود. زعفران را هم به گوشت اضافه کنید و ورز دهید تا به خورد مواد برود.

می توانید مقداری پودر نان خشک نیز به مواد اضافه کرده و ورز دهید. با این کار، کباب شما تردتر می شود. مواد را با نایلکس پوشانده و به مدت یک ربع الی نیم ساعت در یخچال بگذارید.

فر را از قبل روشن کنید. سینی فر را کاملا چرب نمایید و سپس یک پیمانه آب داخل آن بریزید و کباب ها را که با دست فرم داده اید داخل سینی بچینید. ضخامت کباب ها کمتر از یک سانتی متر نباشد.

 به تعداد گوجه بردارید و از وسط برش زده و کنار کباب ها بچینید.کباب کوبیده - زن امروزی

سینی را در طبقه وسط فر و با حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا آب درون سینی کاملا خشک شود و کباب ها بپزد. البته می توانید برای پخت بهتر چند بار کباب ها را پشت و رو کنید و بعد از اطمینان از پخت آنها را از فر خارج نموده در ظرف مورد نظر بچینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.