ارتقاء چشمگیر رتبه علمی ایران

ستاری: در ۱۰ سال گذشته از رتبه علمی ۳۴ در جهان به ۱۶ رسیده ایم و شاید امسال به رتبه ۱۵ برسیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری پردیس درباره برپایی همزمان نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار کشور و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: در سال‌های اخیر نمایشگاهی با این وسعت برپا نشده است و در این نمایشگاه ۹ هزار تجهیزات آزمایشگاهی مربوط به همه بخش‌های دانشگاهی عرضه می‌شود که تسهیلاتی از معاونت علمی و دانشگاه‌ها دریافت کرده اند.

وی افزود: این نمایشگاه را به طور مشترک با همکاران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار کرده ایم که بیش از ۹ هزار تجهیزات ساخت داخل با فناوری بالا در آن به نمایش گذاشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته از رتبه علمی ۳۴ در جهان به ۱۶ رسیده ایم و شاید امسال به رتبه ۱۵ برسیم، افزود: در عرصه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی رتبه ۴ دنیا را از آن خود کرده ایم.

ستاری با بیان اینکه کشورمان دارای بهترین زیست بوم استارتاپی منطقه است، تاکید کرد: در ۵ سال اخیر توانسته ایم محیطی ایجاد کنیم که استارت آپ‌ها بتوانند ایده‌های خود را به مردم عرضه کنند و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهند.

ستاری گفت: جهت گیری فوق العاده دولت از ابتدا به سمت اقتصاد دانش بنیان بوده است که هم اکنون شاهد نتایج پربار آن هستیم و به طور مثال پارسال فروش شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: این شرکت‌ها تا پایان سال ۹۶ حدود ۳۰۰ هزار شغل مستقیم به کمک دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد کرده است که مردم در زندگی روزمره خود مشاهده می‌کنند.

ستاری با بیان اینکه توسعه نیروی انسانی فوق العاده‌ای در ۴۰ سال اخیر داشته ایم، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و هم اکنون این تعداد به بیش از ۴ و نیم میلیون نفر رسیده است، همچنین تعداد دانشجو‌های خارجی از ۱۰۰ هزار به حدود ۴۹ هزار دانشجو کاهش پیدا کرده است.

منبع: www.irinn.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.