غذای کمکی نوزاد در ماه هفتم

هفته اول ماه هفتم

شروع غذای کمکی نوزاد با فرنی و آرد برنج است که روز اول از یک قاشق مرباخوری در روز شروع شده و کم کم به مقدار دفعات آن اضافه می شود.

طرز تهیه فرنی:

برای تهیه فرنی، ابتدا نصف لیوان شیر پاستوریزه را به مدت 20 دقیقه جوشانده و سپس آب جوشیده خنک شده را به آن اضافه کنید تا به اندازه نصف لیوان برسد. سپس یک قاشق مرباخوری آرد برنج را با نصفقاشق مرباخوری شکر، به شیر اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید تا قوام بیاید.

هفته دوم ماه هفتم:

می توان حریره بادام را به رژیم غذایی کودک اضافه نمود. شروع ان نیز مانند فرنی، از یک قاشق مرباخوری در روز می باشد و ممکن است تا روز ششم و هفتم به 12 قاشق مرباخوری در روز برسد.

طرز تهیه حریره بادام:

5 عدد بادام را چند ساعت در آب جوش خیس کنید. سپس پوست آن ها را جدا کرده و آن ها را رنده کنید و آن را به یک قاشق مرباخوری آرد برنج و نصف قاشق مرباخوری شکر و نصف لیوان شیر اضافه نماییدو روی حرارت بگذارید تا قوام بیاید.

فراموش نشود که در این هفته به تدریج که مقدار دفعات تغذیه با حریره بادام افزایش می یابد، مقدار و دفعات تغذیه با فرنی کم می شود. بنابراین در هر وعده یا در تمام دفعات می توان حریره بادام را جایگزین فرنی کرد.

دو هفته آخر ماه هفتم:

می توان سوپ را به رژیم غذایی کودک اضافه نمود. فرنی و حریره بادام ادامه می یابد.

طرز تهیه سوپ:

گوشت بدون چربی: به اندازه یک تخم مرغ متوسط

برنج: یک قاشق مربا خوری

هویج متوسط: یک سوم

بعد از اینکه گوشت تا حدی پخته شد، برنج و هویج را به آن اضافه کنید. پس از پختن گوشت باید همه مواد سوپ را مخلوط و نرم کرد تا قوام آن به غلظت فرنی برسد.

منبع: چگونه دختردار یا پسردار شوید، فرشته مهری

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.