دختر محجبه اندونزیایی بر قله افتخار

وقتی با حجاب می‌توان تمام رکوردها را شکست

بانوی مسلمان و محجبه اندونزیایی نشان داد که چگونه با حفظ باورها و چهارچوب‌های مذهبی می‌توان با چنان سرعتی پیش رفت که تمام رکوردها را جابجا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وقتی حرف از حجاب می‌شود، برخی فکر می‌کنند در بسیاری از موارد، محدودیت های زیادی را برای زنان ایجاد می‌کند. مخصوصا در زمینه ورزش، برخی بر این باورند که مانع از درخشش یک ورزشکار در سطح بین المللی و جهانی می‌شود.

اما آریس سوسانتی، سنگنورد مسلمان اندونزیایی تمام این معادلات را برهم زد. بانوی محجبه و مسلمان چند روز پیش در چین نشان داد که حجاب نه تنها مانع نیست بلکه باعث موفقیت یک ورزشکار نیز می‌شود و چنان انگیزه ای برایش ایجاد می کند که جهان را حیرت زده می کند.

«زن عنکبوتی» ترند صفحات مجازی شد و این لقب بزرگ، متعلق به کسی جز این بانوی محجبه و مسلمان نیست. سوسانتی 24 ساله در یک خانواده متعهد و مذهبی بزرگ شده است. وی از 7 سالگی علاقه خود را برای سنگنوردی، با بالا رفتن از درختان و ساختمان‌ها نشان داد.دختر محجبه اندونزیایی بر قله افتخار - زن امروزی

او در سال 2007 برای اولین‌بار با سنگنوردی آشنا شد و به صورت حرفه‌ای این ورزش را آغاز کرد. او اولین مدال جهانی خود را در سال 2017 در چین کسب کرد. مدال برنز مسابقات جهانی اولین دست‌آورد این بانوی محجبه بود. او در همان سال در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی تهران حضور پیدا کرد و در آن نیز به مدال برنز دست یافت.

موفقیت‌های این بانوی مسلمان ادامه پیدا کرد و در سال 2018 در مسابقات جهانی سنگنوردی چین به مدال طلا رسید. او در پایان سال 2018 در رده بندی فدراسیون جهانی سنگنوردی در رده دوم ایستاد.

درخشش این بانوی مسلمان زبان‌زد خاص و عام شد. او رکورد سرعت سنگنوردی در رده بانوان را جابه‌جا کرد و نمایشی تاریخی از خود به جای گذاشت. او با ثبت زمان 6:995 ثانیه، موفق شد رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند.

او علاوه بر کسب مدال طلا، نامش را به عنوان‌ نخستین‌ زنی که در زمانی کمتر از ۷ ثانیه مسیر ۱۵ متری مسابقه را پشت سر گذاشت، ثبت کرد.

این رکورد خارق‌العاده از یک بانوی محجبه و مسلمان در سطح اول ورزش دنیا، پاسخی به کسانی است که معتقدند حجاب مانع از پیشرفت است. این بانوی مسلمان اندونزیایی، نمونه ای از صدها و ده های بانوی ورزشکار مسلمان است که با حفظ اصول و باورداشت های دینی، توانسته اند سکوهای موفقیت را به نام خود کنند. البته، پرچمدار این حرکت اعتقادی، بانوان ورزشکار ایرانی بوده اند که نماد توانمندی زنان مسلمان در حوزه ورزش هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.