امدادرسانی جهادگران شیرازی به سیل‌زدگان خوزستان

امدادرسانی ۱۰۰ جهادگر شیرازی به سیل‌زدگان خوزستان/ طبخ روزانه ۱۵ هزار وعده غذا

عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه ظرفیت طبخ روزانه 15 هزار غذا در استان خوزستان را داریم، گفت: درمجموع بیش از 100 نفر نیروی هیأتی و جهادی در استان خوزستان از فردا برای خدمات‌رسانی فعال خواهند شد.

جعفر مهبودی، عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه درزمینه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اظهارداشت: با وقوع سیل در دروازه قرآن شیراز، ۱۰ منزل در منطقه سعدی دچار آب‌گرفتگی شد که امدادرسانی را آغاز کردیم که سپس سیل سعدی آغاز شد و مشغول به نجات جان افراد در این منطقه شدیم.

کمک به سیل زدگان - زن امروزی

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ منزل در وقوع این سیل آسیب دید، تصریح کرد: گروه رهپویان بازسازی و تعمیر ۲۰ منزل را آغاز کرد که این فعالیت هم‌اکنون به پایان رسیده است و بازسازی سایر منازل دیگر با مشارکت سایر گروه‌ها  در این منطقه آغازشده است.

مهبودی ادامه داد: درمجموع ۲۰۰ نفر از مجموعه در امر خدمت‌رسانی به مردم منطقه سعدی شیراز حضور داشتند و همچنان نیز گروهی در این منطقه در حال خدمت‌رسانی هستند.

عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات این مجموعه در شهرستان پلدختر گفت: آشپزخانه‌ای برای طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در پلدختر تأسیس شد تا صبحانه آش رشته، و نهار و شام طبخ کند که درمجموع در این آشپزخانه ۴۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۶۰ نفر نیز در قالب گروه‌های جهادی در این منطقه در حال پاک‌سازی منازل از گل‌ولای هستند که این فعالیت‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.کمک به سیل زدگان - زن امروزی

مهبودی با اشاره به اینکه برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان دو گروه ارزیاب اعزام شد و جلساتی نیز با مجموعه‌های خدمت رسان منطقه صورت پذیرفت تا حضور هدفمندی داشته باشیم، گفت: تصمیم نهایی آن شد که موکبی در این استان در یک منطقه برپا کنیم و آب را خارج کنیم و تعمیرات لازم در ساختمان‌ها را انجام دهیم و به طبخ غذا بپردازیم.

عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه ظرفیت طبخ روزانه ۱۵ هزار غذا در استان خوزستان را داریم، افزود: درمجموع بیش از ۱۰۰ نفر نیروی هیأتی و جهادی در استان خوزستان از فردا برای خدمات‌رسانی فعال خواهند شد.کمک به سیل زدگان - زن امروزی

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان خوزستان هم‌اکنون نیازمند برخی خدمات فرهنگی جهت افزایش روحیه و نشاط هستند لذا تصمیم شده است در روزهای پیش روی در این زمینه نیز فعالیت‌هایی داشته باشیم تا وضعیت نهایی منطقه مشخص شود و فعالیت در راستای بازسازی منازل را آغاز کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.