قرار بیقرار

کتاب قرار بیقرار - زن امروزیکتاب قرار بیقرار حکایت زندگی دلاورمردی است که با اقتدا به مولایش امام حسین علیه السلام، قدم در راه جهاد با دشمن گذاشت. شهید مصطفی صدر زاده در 19 شهریور 1365 متولد شد و در 1 آبان 1394 در سوریه به شهدا پیوست و آسمانی شد .

مؤلف کتاب، فاطمه سادات افقه در مقدمه چنین آورده است: رسم وفای به عهد را خوب می دانی. مردانه پای قالو بلی عهد الست ماندی و جانت را که ارزنده ترین دارایی مادی هر انسانی است، تقدیم کردی. نه تنها جان که برای رسیدن به جانان، تمام دنیایت را قربانی کردی. آخر کسی که خدا را همیشه حاضر می بیند و هیچ وقت غایب از محضر او نیست، دنیای کوچک و تنگ و تاریک به چه کارش می آید… تو چه عاشقانه رسیدی به آن چه می خواستی… وفادار به پیمانت بمان و نگاهت را از اهل زمین دریغ مدار که راهزن، زیاد است و طول عمل مان هم کم.

این کتاب به بیان خاطرات زندگی این شهید مدافع حرم از زبان خانواده و دوستان ایشان می پردازد. شهید مصطفی صدر زاده با نام جهادی سید ابراهیم(شهید ابراهیم هادی، شهید مورد علاقه سید مصطفی صدر زاده) از راه مشهد با پاسپورت افغانستانی به سوریه رفت و وارد گروه فاطمیون شد.

یک بار درباره علت رفتنش به سوریه پرسیدند: جواب داد: برای چی هزار و چهارصد ساله داریم روضه می گیریم؟ برای اینکه به ائمه و شیعیان توهین نشه. برای اینکه اصالت اسلام باید حفظ بشه. کاری که امام حسین علیه السلام در روزر عاشورا کرد. پس وظیفه شرعی منه که برم..

در گوشه ای از وصیت نامه شهید صدرزاده آمده: بی بی زینب! آن زمانی که شما در شام غریب بودید، گذشت. دیگر به احدی اجازه نمی دهیم به شما و به سلاله حسین علیه السلام بی احترامی کند. دیگر دوران مظلومیت شیعه تمام شده. بی بی جان انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم. بی بی عزیزم! مرا قاسم خطاب کن و روی خون ناقابل من هم حساب کن.

مشخصات کتاب:

  • نام کتاب: قرار بیقرار
  • مؤلف: فاطمه سادات افقه
  • نوبت چاپ: اول
  • سال چاپ: 1396
  • نام انتشارات: روایت فتح
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.