طرز تهیه کوفته تره فرنگی

کوفته تره فرنگی یک غذای سالم محسوب می شود. اگر شما هم از مطالب آموزش آشپزی لذت می برید با ما برای تهیه این کوفته سالم و مقوی همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه کوفته تره فرنگی:

  • تره فرنگی خورد شده: 500 گرم
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • تخم مرغ: یک عدد
  • آرد سوخاری: 4 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مواد لازم برای سوخاری کردن

  • آرد سوخاری: 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیه کوفته تره فرنگی:

تره فرنگی را شسته و خرد کنید و در تابه ای ریخته و تفت بدهید (خیلی روغن نریزید) بعد آب را اضافه کنید. حال شما زیر شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید صبر کنید یک ربع بگذرد. بعد آبکش کنید ده دقیقه ای صبر کنید خنک شود حتما حتما آب اضافی را با دست بگیرید تا آب آن کشیده شود. حال گوشت چرخ شده را به تره فرنگی اضافه کنید، آرد سوخاری، تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه بریزید و با دست حسابی ورز بدهید تا همه ی مواد به خورد هم بروند سپس نیم ساعتی بگذارید داخل یخچال بماند.

خب حالا بعد از خارج کردن از یخچال به هر شکلی دوست دارید تو دست شکل بدهید. می تونید به اندازه ی انگشت فرم بدهید و بعد داخل تخم مرغی که با چنگال زدید بغلطانید و سپس داخل آرد سوخاری بغلطانید. سپس در تابه ای که روغن ریختید با شعله ی کم سرخش کنید بعد از سرخ کردن روی دستمال حوله ای روغن اضافی آن را بگیرید. حتی می توانید داخل فر هم درست کنید منتها سرخ شده آن خوشمزه تر است. این کوفته ها را با ماست چکیده سرو می کنید. یعنی هر یک کوفته ی کوچولویی که بر می دارید بزنید به ماست چکیده و یک گاز از آن بزنید فوق العاده خوشمزه می شود. من دو حبه سیر را له کردم با کمی کره تفت دادم بعد ریختم روی ماست چکیده خییییلی خوشمزه تر شد دوست داشتید امتحان کنید.

نکات قابل توجه برای تهیه کوفته تره فرنگی:

می توانید بعد از خارج کردن از یخچال بسته بندی کنید و داخل فریزر نگهداری کنید تا هر وقت خواستید از فریزر در بیاورید و بعد از سوخاری کردن سرخ کرده و میل بفرمایید.

منبع: رزبانو

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.