از غذاهای فریز شده استفاده نکنید

متأسفانه امروزه ماشینی شدن زندگی از یک سو  و تلاش و کوشش بیش از حد افراد جامعه از سوی دیگر، بسیاری از امور زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است. در این میان انسان امروزی، سلامتی خود را فدای پول می کند.

اکثر خانواده ها با هر زحمتی که شده یک دستگاه فریزر تهیه می کنند و آن را به انبار مواد غذایی خالی از ویتامین تبدیل می کنند.فریز کردن غذا - زن امروزی

ضرر فریز کردن مواد غذایی

سرمایی که فریزرهای خانگی دارند ، عموما 18 تا 20 درجه زیر صفر است. آیا در این درجه از سرما مواد غذایی می توانند فواید خود را حفظ کنند؟ این در حالی است که برای انجماد مواد غذایی به زمان بیشتری نیاز است و این کم بودن درجه سرمای فریزرهای خانگی می تواند موجب فساد مواد غذایی شود.

علاوه بر این هنگام استفاده کردن از مواد غذایی منجمد باید صبر کرد تا به مرور از حالت انجماد خارج شوند؛ ولی معمولا چنین کاری انجام نمی شود و بلافاصله آن را داخل آب گرم یا زودپز قرار می دهند. در واقع با این کار به جای غذا، فقط تفاله آن را مصرف می کنند و همین امر موجب بیماریهای گوارشی و سایر ناراحتی ها خواهد شد.

فریز کردن مواد غذایی با توجه به نوع ماده ی غذایی بایستی انجام شود. برخی از مواد غذایی با نگهداری در فریزر علاوه بر از دست دادن خواص تبدیل به سمی می شوند که ما وارد بدنمان می کنیم.

برای ذخیره کردن مواد غذایی می توان از روش خشک کردن که بسیار راحت است، استفاده کرد. در این روش مواد غذایی، رنگ  طعم و حالت خود را از دست نمی دهند و با حفظ تمام مواد مفید خود، جای کمتری را نیز اشغال می کنند.

منبع: پانزده روز تا سلامتی، جمشید خدادادی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.