درمان کم خونی با معجون چهار شیره

معجون طبیعی چهار شیره، یکی از بهترین درمان ها برای کم خونی در طب سنتی است. این معجون از مخلوط شیره انگور، شیره خرما، شیره توت و شیره انجیر تشکیل شده است. هر کدام از این شیره ها، جداگانه دارای خواص بسیار است. وقتی با هم ترکیب شود، در درمان کم خونی معجزه می کند.

شیره انگور:

ضعف عمومی بدن را معالجه و بدن را تقویت می‎کند. مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب» و «ث» دارد. همچنین شیره انگور در بدن باعث دفع اوره و مقداری از اسیدهای غیر مفید بدن می‎شود، شیره انگور محرک اعمال کبدی می‎باشد و به خون‎سازی کمک می‎کند.

شیره توت:

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است. توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن است، از این رو مصرف آن برای کسانی که کم‌خونی دارند توصیه می‌شود، ویتامین A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.

شیره‌ خرما: 

همان خواص خرما را دارد، حاوی فسفر و آهن است که مصرف آن در وعده‌ی صبحانه باعث فعال شدن سلول‌های عصبی و در ضمن مانع ایجاد کم خونی در افراد می‌شود.

شیره انجیر: 

انجیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است، انجیر تعرق بدن را زیاد می كند، ادرار آور است، حرارت بدن را كاهش می دهد.

چهار شیره

در طب سنتی طبع معجون چهار شیره (خرما، توت، انجیر و انگور) گرم است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد، بهترین و مفیدترین ماده غذایی محسوب می شود.

معجون چهار شیره برای درمان کم خونی و فقر آهن، یبوست و بیماری های استخوانی بسیار مفید است. این محصول باعث تقویت قوای جنسی و تقویت حافظه می گردد و سرشار از ویتامین A، B، C، پتاسیم، کلسیم و منگنز است. چهار شیره تب بر بوده و در رفع سرماخوردگی و گلودرد، تقویت بینایی و تقویت‎ قلب موثر می باشد. این محصول ویژه سرشار از فیبر است و در رفع سوء هاضمه کار آمد می باشد.

درمان کم خونی و فقر آهن

مهم‌ترین ویژگی درمانی چهار شیره استفاده از آن به منظور پیشگیری و درمان کم خونی و فقر آهن است. آهن موجود در ترکیب این مواد از مهم‌ترین مواد خون ساز می‌باشند. نکته جالب توجه این است که میزان جذب آهن موجود در این ترکیب غذایی بسیار بالاتر از قرص آهن است چرا که آهن موجود در قرص ها ظرف ۲۴ ساعت از بدن دفع می گردد ولی این آهن گیاهی به خوبی جذب سلول های بدن می شود.

طریقه مصرف:

توصیه می شود هر هشت ساعت، یک قاشق از مخلوط چهار شیره میل نمایید. می توانید شیره را در یک لیوان آب، حل کنید و بیاشامید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.