کارآفرینی

کارآفرینی عبارت است از فرآیند ایجاد ارزش از طریق تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از فرصت ها. در تعریفی دیگر می توان کارآفرینی را فرآیندی دانست که طی آن فرد کارآفرین با ایده های نو، خلاق و شناسایی فرصت های جدید با بسیج منابع، به ایجاد کسب و شرکت های نو، سازمان های جديد و نوآور مبادرت می ورزد. این امر ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد زیرا کارآفرین اولین کسی است که می تواند خبر مخاطرات راه را برای دیگران بیاورد، ولی اغلب منجر به معرفی محصول و ارائه خدمات به جامعه می شود.

کارآفرین

ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻦ ﻓﺮدی اﺳﺖ دارای اﯾﺪه و ﻓﮑﺮ ﺟﺪﯾﺪ ﮐﻪ از ﻃﺮﯾﻖ اﯾﺠﺎد ﯾﮏ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﺑﺎ ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮی و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﮐﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻣﺨﺎﻃﺮه ﻣﺎﻟﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺣﯿﺜﯿﺘﯽ اﺳﺖ ﻣﺤﺼﻮل ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﺟﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﺑﺎزار اراﺋﻪ ﻣﯽ دﻫﺪ؛ بنابراین می توان گفت که کارآفرین فردی خلاق است و زمانی که خلاقیت او به عمل تبدیل می شود نوآوری صورت می گیرد . کارآفرین با وجود فشارهای زیاد، کارایی خود را حفظ می کند به علاوه  خستگی ناپذير، عمل گرا و فرصت گرا می باشد. کارآفرینان افرادی هستند که فرصت ها را درک می کنند و خلاء ها  را می بینند .

ویژگی های کارآفرین

هدف و پشتکار دارند داشتن اطلاعات تجاری آمادگی روبرویی با شکست به خود متکی بودن توانایی به حداقل رساندن خطرات حل مشکلات به صورت مداوم دارا بودن توانایی لازم تمایل به مشورت با کارشناسان سلامت جسمی ، فکری و روحی شکیبایی در برابر ناملایمات توانایی ایجاد ارتباط دسترسی به منابع مالی استفاده از تجارب دیگران مسئولیت پذیری اعتماد به نفس قابلیت تغییر و انعطاف پذیری تمایل به استقلال تلاش برای اجرای پروژه شناخت شخصی تعهد ابتکار و خلاقیت دیدگاه مثبت اطلاعات فنی و خدماتی توانایی ارائه عقاید به دیگران شجاعتکارآفرینی - زن امروزی

ویژگی کارآفرینان موفق

گوش دادن به ندای قلب

افراد موفق نگران نظرات دیگران در مورد خودشان نیستند و هرگز تلاش نمی کنند همانگونه که دیگران می خواهند زندگی کنند؛ بلکه به ندای قلب خود گوش می دهند. این افراد رویاهای بزرگی در سر دارند و به فکر آسایش خود می باشند.

تجسم کردن موفقیت

افراد موفق قبل از رسیدن به موفقیت خود درباره اهداف کوتاه و بلند مدت خود می اندیشند و آن را به طور کامل در ذهن خود تجسم می کنند بنابراین آنها هر آنچه برای رسیدن به هدفشان نیاز است هر روز به خودشان یادآوری می کنند.

خود باوری

هر انسانی در زندگی رویاهایی در سر داشته که به آن ها نرسیده و در مرحله ای خواسته ها و رویاهایش از زندگی از هم می پاشد اما نا امید نمی شود، به این وضعیت به چشم فرصتی جدید نگاه می کند که این کار در دراز مدت برای همه می تواند بسیار مفید می باشد.

مثبت نگر

افراد موفق در زندگی همیشه سعی می کنند به اتفاقات با دید مثبت نگاه کنند هر چند اتفاق خوبی نباشد . زمان و وقت خود را با افراد مثبت نگر می گذرانند و از افراد منفی نگر دوری می کنند.

انتقاد پذیر

افراد موفق از انتقادات و پیشنهادات صادقانه دیگران برای بهبود وضعیت خود استفاده می کنند.

فروتن و نوع دوست

افراد موفق زمانی که به موفقیت زیادی می رسند زندگی خود را به رخ دیگران نمی کشند بنابراین فروتنی و تواضع یکی از خصوصیات بارز افراد موفق می باشد به علاوه این افراد درگیر فعالیت های بشر دوستانه نیز هستند تا زندگی بسیاری از افراد نیازمند را بهبود بخشند.

تجربیات کارآفرینان موفق

  • بهتر است با افراد مثبت اندیش بیشتر معاشرت کنید تا انرژی مثبت آنها بر روی شما نیز تاثیر بگذارد.
  • بیشتر وقت خود را صرف فعالیت هایی کنید که به آن علاقه دارید با این وجود همیشه خوشحال خواهید بود.
  • برای یادگیری یک کار جدید عجله نکنید و در آن کار صبور باشید به علاوه برای کسب آن مهارت، تمرین زیاد داشته باشید.
  • فراموش نکنید که همه ی موفقیت های بزرگ یک دفعه کسب نمی شود بلکه نیاز به گام های کوچک دارد.
  • اگر از کاری که انجام می دهید نتیجه مطلوبی کسب نکردید ناامید نشوید بلکه تغیراتی ایجاد کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.
  • توجه کنید که هر انسانی جهان پیرامونش را متفاوت می بیند بنابراین از برداشت آن ها از جهان پیرامون می توانید استفاده کنید.
  • در کاری که انجام می دهید مهم نیست که از دیگران برتر باشید بلکه میزان رضایت فرد از بکارگیری تمام استعداد ها و توانش اهمیت دارد.
  • برای انجام دادن کار نیازی نیست که همه امکانات در دسترس شما باشد، برای بدست آوردن موفقیت باید خلاق باشید.
  • نسبت به انتقاد دیگران از خود واکنش نشان ندهید بلکه از آن برای پیشرفت در کارتان استفاده کنید.
  • روابطتان را محدود نکنید بلکه سعی کنید با افراد زیادی معاشرت کنید و روابطتان را گسترش دهید.
  • به فکر این باشید که کار شما چه تاثیرات مثبتی بر روی بهبود کیفیت زندگی افراد دیگر می گذارد با این دید شما، انسان موفق تری خواهید شد.
  • قدرت نه گفتن را یاد بگیرید تا در مواقع لازم با قدرت نه بگویید.
  • در هر کار تیمی و گروهی ممکن است مشکلاتی بین افراد وجود داشته باشد بنابراین سعی کنید به کار خود مشغول باشید، به دیگران احترام بگذارید و با مدیریتی قوی به فرد مورد نظر اجازه ندهید که از خط کاری پروژه خارج شود.
  • فراموش نکنید که برای ایجاد تغییر در دنیای اطراف خود ابتدا باید تغییر را از خودتان شروع کنید.
  • لازمه ساخت رابطه های بلند مدت با افراد جلب کردن اعتماد آن ها می باشد بنابراین  با شرکای تجاری خود، کارمندان و زیر دستانتان، دوستان و سایر افراد طوری برخورد کنید که از شما به عنوان شخصی قابل اعتماد و وفادار یاد کنند.
  • در انجام کارتان شجاع باشید، شاید کاری که می خواهید انجام دهید از نظر دیگران مسخره باشد اما به یاد داشته باشید که برای موفق شدن در مسیر و رسیدن به قله، باید ماجراجو بود و مسیرهای جدید را امتحان کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.