دکتر لعبت گرانپایه

دكتر لعبت گرانپایه بانوی واقف و فداکار ایرانی در مدت پنج سال به همراه یک تیم پزشکی، در 54 هزار ویزیت و یک هزار و 500 جراحی رایگان در مناطق محروم کشور شرکت کرده است.

در حرفه طبابت و پزشکی تخصص دارد. عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران است و در سابقه کاری‌اش بیش از 20 سال جراحی‌های عمومی و سرطان سینه به ثبت رسیده است.

دکتر گرانپایه به واسطه فعالیت‌های خیر خواهانه‌ در حوزه وقف و نیکوکاری، منتخب نخستین دوره جشنواره «جایزه جهانی گوهرشاد» شد و مورد تقدیر قرار گرفت.دکتر لعبت گرانپایه - زن امروزی

دکتر لعبت گرانپایه در سال 1343 در شهرستان محلات متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان ایراندخت شهر محلات در سال 1350 و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان پروین اعتصامی این شهر آغاز کرد و در سال 1361 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

تحصیلات عالی خود را در سال 1361 در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشكي تهران آغاز کرد و در سال 1368 فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 1373 موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

دکتر گرانپایه اکنون به عنوان عضو هیئت علمی و استادیار گروه جراحی در بخش جراحی 4 بیمارستان سینا فعالیت می‌کند.

این استادیار دانشگاه اکنون چند سالی است که همراه با گروهی از پزشکان متخصص، به روستاها و مناطق محروم سفر می‌کند تا درد نیازمندی را شفا بخشد یا رنج او را کمتر کند. او و پزشکان همراهش که با نام گروه مدد شناخته می‌شوند به بیش از 50 هزار نفر از اهالی مناطق محروم خدمات درمانی ارائه داده‌اند و لبخند و دعای خیر هموطنانشان را پیش چشم و پشت روی خود داشته‌اند.

ایشان تاکید می‌کند که روحیه ازخودگذشتگی و نیکوکاری را از مادرش به ارث برده است.

خانم دکتر گرانپایه‌ می‌گوید: پیش از آن‌که به منطقه‌ای برویم، گروهی از پزشکان عمومی این مناطق و بیماران نیازمند به درمان تخصصی را شناسایی می‌کنند و آن‌گاه محرومان و نیازمندان به درمان تخصصی را برای معاینه به ما ارجاع می‌دهند. گروه مدد نیز همراه با متخصصانی که اغلب بسته به نیاز مناطق، متخصصان چشم‌پزشک، ارتوپد، پوست و بیماری‌های زنان است سفری سه روزه را تدارک می‌بیند و در این مدت، بیماران را معاینه و درمان می‌کند.

در این سفرها ویزیت رایگان و اقدامات جراحی نسبتا سبک که طی حداکثر  2 تا 3 روز قابل نتیجه‌گیری باشد، انجام می‌شود.

وی که در حال حاضر مدیر NGO سبا(سلامت بانوان ایران) که هدف اصلی آن پیشگیری از سرطان سینه است را نیز بر عهده دارد، مسئول و دبیر گروه “مدد” نیز هست. گروه «مدد» بر اساس دیدگاهی انسان‌دوستانه و بدون توجه به منافع مالی در خرداد سال 90 به میدان عمل گام نهاد.

دکتر گرانپایه میزان پذیرش بیمار را در مدت زمان حیات گروه حدود 27 هزار نفر عنوان کرد و افزود: طی این پنج سال حدود 27 سفر توسط گروه مدد به همراه تیم تخصصی انجام شده که شامل بیش از 50 هزار ویزیت و بیش از 1500 جراحی در رشته‌های مختلف است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.