فرق آپدیت با آپگرید چیست؟

معمولاً آپدیت (Update) و آپگرید (Upgrade) روش‌های متفاوت تغییر در نرم‌افزار ، اپلیکیشن یا سیستم عامل هستند. با این حال هر کدام اصلاحات زیادی را اعمال می‌کنند. اما آیا می‌دانید فرق آپدیت با آپگرید چیست ؟

در این دنیای دیجیتال، چیزهای زیادی وجود دارند که باعث سردرگمی ما می‌شوند. یکی از همین چیزهای گیج کننده، تفاوت میان آپدیت و آپگرید است. گاهی اوقات لازم است برخی چیزها را در کامپیوتر خود آپدیت کنیم و گاهی اوقات آپگرید. گرچه این دو با هم متفاوتند، اما هر دو شامل اعمال تغییراتی در نرم‌افزار در حال اجرا در کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما می‌شوند.

آپدیت چیست؟

آپدیت شامل اعمال تغییرات در یک نرم‌افزار یا یک سیستم عاملاست. با این حال، آپدیت ساختار اصلی سیستم عامل را تغییر نمی‌دهد. تغییراتی  همچون پچ‌های امنیتی، افزودن درایورهای جدید، رفع اشکالات فنی و ویژگی‌های اضافی و غیره از جمله تغییراتی هستند که از طریق آپدیت در کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما اعمال می‌شوند.

لازم به ذکر است که آپدیت‌ها اکثراً کم حجم هستند و ظرف چند دقیقه نصب می‌شوند.حجم آپدیت می‌تواند متفاوت باشد، و البته گاهی به چندین مگابایت می‌رسد. برای مثال، آپدیت‌های کامپیوتر می‌توانند بیشتر از صد مگابایت باشند. نصب آپدیت‌ها در مقایسه با آپگرید در مدت زمان کمتری صورت می‌گیرد.

آپگرید چیست؟

آپگرید شامل اعمال تغییرات در یک نرم‌افزار یا سیستم عامل است. در آپگرید، تغییراتی که در نرم‌افزار یا سیستم عامل اعمال می‌شوند، تغییرات اساسی و قابل توجه هستند و انتظار می‌رود که روند آپگرید چند ساعتی طول بکشد.

برای مثال، تغییر از ویندوز 7 به ویندوز 10 ، یک آپگرید محسوب می‌شود نه آپدیت. همچنین تغییر از Ubuntu 16.04 به Ubuntu 17.04 نیز یک آپگرید است. آپگرید شامل انواع ویژگی‌ها و گزینه‌هاست که در نسخه فعلی سیستم عامل یافت نمی‌شوند. همین  موضوع  در مورد اپ‌ها نیز صادق است، برای مثال اگر از Adobe Photoshop CS4 به Photoshop CS4 بروید، این اقدام آپگرید نام دارد. حجم آپگریدها معمولاً در مقایسه با آپدیت‌ها بیشتر است،  و نصب آن‌ها در دستگاه مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. در حقیقت، اگر ویندوز 7 را به ویندوز 10 آپگرید می‌کنید، باید چند ساعتی منتظر باشید.

  • آپدیت اغلب رایگان است چون هزینه آن‌ها معمولاً با همان مبلغی که در زمان خرید نرم‌افزار پرداخت می‌کنید، محاسبه می‌شود. به هر روی، هنگام آپگرید کردن، فروشندگان نرم‌افزار ممکن است مبلغی را از شما دریافت کنند.
  • آپگریدها بزرگتر و در مقایسه با آپدیت‌ها پیچیده‌تر هستند. نصب آپگریدها در دستگاه معمولاً  چند ساعتی طول می‌کشد اما آپدیت‌ها ظرف چند دقیقه نصب می‌شوند.
  • آپدیت‌ها اغلب شامل رفع اشکالات یا باگ‌ها، پَچ‌های امنیتی، ویژگی‌های جدید و غیره هستند. درحالی که آپگرید با تغییرات مهم و اساسی در نرم‌افزار همراه است.
  • آپگرید نیز موجب تغییرات اساسی در عدد ورژن می‌گردد. برای مثال، اندروید 6.0 به اندروید 7.0 یا ویندوز 7 به ویندوز 10.

منبع: www.shabakeh-mag.com

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.