لباس عروس

لباس عروس لباسی است که عروس در مهمانی عروسی یا در هنگام سفره عقد به تن می‌کند. رنگ و مدل لباس عروس به فرهنگ و رسوم قومیتی بستگی دارد.

لباس عروس همواره در طول تاریخ اهمیت فراوانی داشته‌است. همه عروس‌ها، مایل بودند زیباتر به نظر برسند. گاهی جواهرات نصب شده بر لباس عروس از لباس وی پراهمیت تر بوده‌است و لباس عروس چنان با جواهرات پوشیده می‌شد، که فقط جواهرات به چشم می‌آمد.

در ایران تا جایی که می‌توان به خاطر آورد، جدیدترین لباس عروس، سفید و بلند بوده‌ است.

در دهه ۱۸۰۰ میلادی در کشوری همچون آمریکا، لباس عروس همیشه سفید نبوده‌ است. در آن زمان لباس عروسِ «سفید» فقط مختص ثروتمندان بود زیرا شستن این لباس با دست تقریباً غیرممکن بشمار می‌رفت.لباس عروس - زن امروزی

رنگ لباس عروس

در گذشته، رنگ آبی، نمادی از پاکدامنی بود و به همین دلیل بسیاری از زنان، رنگ آبی را برای لباس عروس، انتخاب می‌کردند.

ملکه ویکتوریا با انتخاب رنگ سفید برای لباسی که برای روز ازدواجش تهیه می‌شد، تغییراتی را در این عرصه ایجاد کرد که همچنان تا به امروز باقی مانده است.

اگرچه در آن زمان رنگ سفید، رنگی بود که معمولا در مراسم سوگواری مرسوم بود، اما ملکه ویکتوریا تصمیم گرفت به عنوان نمادی از پاکی و به نشانه احساس پاک و صمیمی نسبت به همسرش، این رنگ یعنی رنگ سفید را انتخاب کند.

هرچند که از دوران ویکتوریا به بعد پوشیدن لباس سفید در بسیاری از مراسم کم کم توانست خود را به بسیاری از فرهنگ‌ها و کشور‌ها تحمیل کند، اما هستند کسانی که طبق آیین و رسم و رسوم خود عمل کرده و می‌کنند.

به طور مثال در هند به دلیل تنوع و گستردگی آیین‌ها و فرهنگ‌ها رنگ‌های متنوعی برای لباس عروس، وجود دارد.

در چین و بسیاری کشور‌های شرق آسیا نیز وضع به همین منوال است. به نظر چینی‌ها رنگ قرمز رنگ شانس است و می‌تواند ارواح خبیث را دور سازد.

در ژاپن مانند کشور‌های غربی رنگ لباس عروس، سفید است، تفاوت در این است که برای آن‌ها رنگ سفید نشانه آغاز یک سفر جدید است.لباس عروس - زن امروزی

حتی در خود کشور‌های غربی نیز گاهی اوقات رنگ‌های دیگری برای لباس عروس انتخاب می‌شود. به طور مثال برخی عروس‌ها در کشور فنلاند رنگ مشکی به تن می‌کنند.

نکات مهم در هنگام پرو لباس عروس

پرو لباس عروس از حساس ترین مراحل قبل از عروسی است که عروس خانم باید تمام دقت و سلیقه اش را به کار بگیرد تا انتخابی درست داشته باشد.

توصیه می کنیم:

*با یک خانم به خرید لباس عروس بروید نه با آقای داماد.

آقایان اصولا حال و حوصله خرید ندارند و مطمئن باشید وقتی شما لباس عروس سوم را امتحان می کنید، برای اینکه از این خرید کسل کننده خلاص شوند، به شما خواهند گفت این لباس، بهترین است؛ اما اگر سر فرصت و حوصله لباس عروس دلخواه تان را پیدا کردید، می توانید همسر آینده تان را سورپرایز کنید.

*لباس زیر مناسب بپوشید.

*کفش عروسی را زودتر بخرید.

کفش شما در روز پرو باید همان کفشی باشد که قرار است شب عروسی بپوشید. به این ترتیب خیاط یا فروشنده می تواند بفهمد که دامن شما چقدر باید بلند باشد یا دنباله آن باید چطور قرار بگیرد.

*در روز پرو، حتما درباره شنل یا کت، تاج و تور عروس، دستکش، کیف و هر متعلقات دیگری که فکر می کنید نیازتان خواهد بود، صحبت کنید. انتخاب این موارد، به قدر کافی وقت گیر است. بنابراین آن را برای روز آخر نگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.