ماشین عروس

سوار شدن بر زیباترین مرکب خوشبختی، آرزوی تمام زوج‌ها می‌باشد.

ماشین عروس یک خودرو تزئین شده‌است که داماد با آن عروس را به خانه مشترک می‌برد. این رسم یکی از رسوم عروسی ایرانی است. در این انتقال اقوام نیز مشارکت داشته و با خودروهای خود و بوق زدن، ماشین عروس را همراهی می‌کنند.

بسیاری از زوج‌های جوان به داشتن ماشین عروس عجیب، قدیمی یا گران‌قیمت علاقه‌مند هستند. در مقابل برخی نیز به ماشین‌های معمولی بسنده می‌کنند.

با این حال، گاهی عروس و داماد ترجیح می‌دهند از خودروهای جالبی مانند مدل‌های قدیمی ژیان نیز استفاده کنند.

تزیین ماشین عروس

ایده و طرح های مختلفی وجود دارد که با انتخاب آنها می توانیم ماشین عروس را به زیبایی تزیین کنیم و یک ماشین عروس خاص و زیبا برای جشن عروسی داشته باشیم.

گل ها یکی از رایج ترین و پرکاربردترین تزیینات ماشین عروس هستند که معمولا هم از انواع گل میخک، رز و لیلیوم برای این کار استفاده می شود. اما برای اینکه ماشین عروسی خاص و زیبا داشته باشیم در صورتی که از این گلها استفاده می کنیم بهتر است تا طرحی جذاب و متفاوت را انتخاب کنیم و علاوه بر طرح های خطی و جمع کردن گلها کنار هم آنها را به شکل پراکنده و در طرحهای متفاوت دیگر بکار ببریم. یا اینکه از انواع گل های متنوع و زیبای دیگری مثل لاله، آفتابگردون، شیپوری، شکوفه های مریم، ارکیده و … استفاده کنیم.

برای تزئین ماشین عروس قواعدی وجود دارد؛ مثلا ماشین‌های تیره را می توانید با گل‌های روشن و ماشین‌های روشن را با گل‌های رنگی تزئین کنید. البته دقت کنید که تزئین ماشین عروس با ماشین نامزدی به علت رسمی تر بودن مراسم عروس متفاوت است.

از جمله تزییناتی که تزیین ماشین عروس را خاص و جذاب تر می کند پارچه های حریر، تور، انواع روبان و پارچه های ساتن و اشکالی مثل قلب است.ماشین عروس - زن امروزی

نکات مهم در گل آرایی ماشین عروس

در صورتی که قصد کرایه ی ساعتی ماشین عروس را دارید، حتما یک زمان اضافی را در کرایه ی آن در نظر بگیرید و به فکر بدقولی های میهمانان، عکاس و فیلم بردار، آرایشگاه عروس و حتی ترافیک را کنید تا جهت تحویل ماشین استرس نداشته باشید.

اگر قصد دارید اتومبیل قدیمی و عتیقه را به عنوان ماشین عروس انتخاب کنید، حتما فکر خراب شدن آن را هم کنید. اگر برای اجاره ی این گونه ماشین ها علاقه و اصرار دارید، بهتر است که راننده ی مخصوص خود اتومبیل را هم با خودتان ببرید تا در صورتی که برای ماشین پیش بیاید او با زیر و بم آن ماشین آشنا است و می تواند به کمک شما بیاید.

جهت تزئین و گل آرایی ماشین عروس بهتر است گل های درشت سفارش دهید تا جلوه بیشتری داشته باشند.

اگر عروسی شما در فصل تابستان است، گل های تزئین شده به دلیل گرمای زیاد به سرعت پژمرده می شوند و زیبایی و شکل خود را از دست می دهند. بهتر است ماشین را کمتر در مقابل آفتاب قرار دهید و یا در مکان های خنک نگه دارید که آسیب کمتری به گل ها وارد شود.

اگر در فصل های زمستان یا پاییز عروسی می کنید بهتر است وضعیت آب و هوای روز عروسی تان را چند روز قبل از هواشناسی جویا شوید. اگر در روز عروسی شما هوا بارانی و برفی بود بهتر است برای گل آرایی ماشین عروس خودتان را به زحمت نیاندازید و یا طوری برنامه ریزی کنید که کمتر در فضای باز قرار گیرید که تزئینات روی ماشین آسیب کمتری ببینند.

چنانچه شما صاحب ماشین هستید بهتر است ماشین خودتان را گل زده و تزئین کنید. حتی اگر ماشین شما چندان جدید و مدرن نباشد ماشین خودتان است و چند سال بعد از عروسی تان همراه خاطرات و گذشته تان است. ضمن اینکه در هزینه های عروسی هم صرفه جویی کرده اید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.