آبشار بیشه لرستان جاذبه‌ای بی‌نظیر

آبشار بیشه یکی از جاذبه‌های بی نظیر در لرستان و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مسیر راه آهن خوزستان – تهران در شهرستان دورود واقع شده است.

این شهرستان از شمال به شهرستان های بروجرد و سربند، از شرق به شهرستان ازنا، از جنوب به شهرستان الیگودرز و از غرب به شهرستان خرم آباد محدود است.

ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و تا وصل شدن به رودخانه سزار ۱۰متر می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

همجواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دلنشین، بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌است.

مسیر دسترسی به آبشار بیشه از طریق راه آسفالته از خرم آباد به طول 65 کیلومتر واز کنار ایستگاه قطار می گذرد که برای  رسیدن به آن باید مقداری پیاده روی کرد تا به آبشار رسید و ازشهرستان دورود تا آبشار با قطار حدود 30 دقیقه راه است.

در پائین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبائی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

در گذشته تنها راه ارتباطی برای رسیدن به بیشه لرستان خط آهن تهران – اهواز بود، اما اکنون راه آسفالت از طریق جاده سردشت نیز می‌تواند میزبان گردشگران باشد. طبیعت اطراف ابشاربیشه دارای پوشش گیاهی بلوط است که زیبایی چشم‌نوازی به وجود آورده است. رودخانه خروشان سزار، که از چشمه‌ها و انشعابات متعدد آبگیری می‌کند، در دل اشترانکوه پیچ و تاب می‌خورد تا نهایتاً در شمال خوزستان به سد دز بریزد.

آبشار بیشه - زن امروزی
آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

این آبشار در موقعیت عمومی استان، در منطقه‎ای کوهستانی و دامنه‎های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. در شرق آبشار تپه‎های کلاه کوه و در شمال، کوه ازگن به آن مشرف هستند. روستای چشمه پریان در شرق و در دوردست‎ها در ارتفاعات از کنار آبشار دیده می‎شود. ضمن اینکه ارتباط بلافصل روستای بیشه با آبشار از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.
در پائین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبائی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد و مسافران و علاقمندان در آنجا به استراحت می‌پردازند.

آبشار بیشه - زن امروزی در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار عبور کرده و آبشار بیشه را جاری می سازند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.