پل معلق پیرتقی یکی از بلند ترین پل های معلق ایران

پل معلق پیرتقی یکی از بلند ترین پل های معلق ایران باشد .

عبور از این پل که از روی دره های عمیق می گذرد با تکان هایش قطعا یکی از هیجان انگیز ترین لحظات را برای بازدید کننده ها به ارمغان خواهد آورد .

در نزدیکی بخش هشتجین از توابع شهرستان خلخال قرار دارد که در محلی به نام دربند مشکول واقع است .

راحت ترین مسیر رفتن به این محل این است که از خلخال به سمت سه راه سرچم حرکت کنید بعد از گذاشتن از شهر کیوی و سه راه فیروز آباد 12 تونل پیش روی شماست که بین تونل 9 و 10 سمت راست یک قهوه خانه موجود است که یک جاده خاکی در کنارش موجود است. آن جاده خاکی را حدود 300 متر با ماشین طی کنید.بهتر است ماشین را پارک کنید  و پیاده تا پل بروید البته میتوانید با ماشین تا نزدیکی پل بروید اما جاده اش خوب نیست و ما پیشنهاد میکنیم ادامه راه را پیاده طی کنید که شاید 700 متر هم نباشد .

این پل، درست شبیه تصویرهایی است که از پل های خطرناک دنیا دیده اید. بلند و طولانی با طناب هایی که چوب های لرزان را کنار هم نگه داشته و از روی دره های عمیق می گذرد. این پل در محل اتصال دو رودخانه گیوی چایی و قزل اوزن ساخته شده و 70 متر طول و یک متر عرض دارد و ارتفاع آن از رودخانه به 60 متر می رسد.

برای گذر از این پل باید مقدار زیادی دل و جرات، کفش کوهپیمایی ساده، لباس فصل و ترجیجا کاپشن بارانی همراه داشته باشید.

در گذر از پل، صدای خشک چوب ها، نسیم خنک هشتجین و ریزش آرام آب از دل کوه فضا را رویایی تر می کند. یک رویای پرهیجان و ترسناک که با گذر از مسیر 70 متری پل می تواند تبدیل به آرامشی دلنشین شود. روستای پیرتقی که در نزدیکی پل قرار دارد، تنها یک خانوار ساکن دارد و پیش از این، مورد استفاده پژوهشگرانی بود که برای مطالعه و احداث سد در پایین دست این رودخانه به منطقه سفر می کردند.

اختصاصی زن امروزی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.