ورزش های ضد استرس کدامند ؟

استرس ، امروزه تقریبا به جزء جدایی ناپذیر زندگی برخی افراد تبدیل شده است. برخی برای رها شدن از این استرس ها به انواع قرص ها و داروهای شیمیایی پناه می برند؛ ولی با این روش، هم به آرامشی موقتی می رسند و هم دچار عوارض ناشی از این داروها می شوند.

مهم ترین راه برای پیشگیری و درمان این استرس های ناخواسته ، ورزش کردن است.

انجام بعضی ورزش ها موجب کاهش تأثیرپذیری هورمون های استرس زا می شود. در اینجا با برخی از انواع این ورزش های ضد استرس آشنا شوید :

ورزش های هوازی

ورزش هوازی، ورزشی است که طی انجام آ ن، ضربان قلب افزایش پیدا می کند. ورزش های هوازی گزینه مناسبی برای مقابله با استرس هستند؛ البته به شرط این که  به صورت منظم انجام شود. این حالت منظم می تواند در قالب زمانی سه روز در هفته و هر روز نیم ساعت انجام شود.

ازجمله ورزش های هوازی، پیاده روی های تند، دویدن آهسته، شنا و دوچرخه سواری است.

شنا - زن امروزی

ورزش های کششی

بیشتر انواع ورزش های کششی برای کاهش استرس مفیدند. از جمله:

کشش ران و ساق

روی دو دست و دو زانو قرار بگیرید. پاهایتان را صاف کنید؛ اما آن ها را کمی خمیده نگه دارید. به آرامی یک یا هر دو پا را به زمین فشار دهید. پشت را صاف کنید و شکم را به سمت داخل فشار دهید.

زانو در سینه

روی زمین دراز بکشید، زانوهایتان را به سمت قفسه سینه بکشید و دستان خود را روی زانوهایتان بگذارید و به آرامی ناحیه باسن را به کف زمین فشار دهید.

کشش جانبی

در حالی که از آرنج خود برای متعادل نگه داشتن بدنتان استفاده می‌کنید، روی پهلوی خود دراز بکشید.
با استفاده از بازوی دیگر، به آهستگی پای خود را به سمت باسن تان بکشید و هر دو زانوی خود را با هم نگه دارید و به سمت پایین خم کنید.
حالا جهت خود و پاهایتان را عوض کنید.

اختصاصی زن امروزی

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.