نکته هایی برای ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

 ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

اکثر افراد فکر می کنند که توانایی ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های هماهنگ کار بسیار ساده و آسانی است و هرکسی استعداد انجام این کار را دارد. ترکیب رنگ ها با هم نیاز به یادگیری دارد و نکاتی وجود دارد که باید حتما آن ها را مد نظر قرار دهید تا بتوانید دکوراسیونی زیبا و ایده آل به کمک رنگ ها ایجاد کنید.

مشخص کردن طرح کلی برای دکوراسیون داخلی

اول از همه شما باید بدونین که رنگ ها قرار است در کجا استفاده شوند و قرار است چه چیزی را نشان دهند. سپس شما باید به سلیقه و ترجیحات فردی که قراراست از آن فضا استفاده کند توجه کنید. در هنگام بازسازی خانه تصور کنید که چه رنگی برای هر فضایی مناسب تر است و آن رو زیباتر می کند، این کار کمک میکند تا شما بتوانید روی یه تم رنگی خاص تمرکز کرده و طراحی زیباتری داشته باشید.

در انتخاب و ترکیب رنگ ها به سبک دکوراسیون فضاها توجه کنید

برخی از رنگ ها فقط با سبک های خاصی همخوانی دارند و قابل استفاده در هر فضا و با هر سبک و سلیقه ای نیستند. رنگ هایی از قبیل بژ، قرمز، زرد و رنگ های خنثی از این دسته اند. یا برای تکمیل سبک های مدرن و معاصر بهتر است از رنگ های پر جنب و جوش و شاد استفاده کنید.

تفکیک فضاها بر اساس کاربری و اختصاص رنگ مناسب

نوع فضاهای مورد نظر برای تزئین نیز بسیار مهم است. بعضی از اتاق ها مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق غذاخوری معمولا دارای انرژی زیادی هستند و به اصطلاح جزء مکان های فعال محسوب می شوند. اما اتاق خواب و حمام در نقطه ی مقابل آنها قرار دارند و باید جوی آرام داشته باشند. در صورت استفاده از چندین رنگ و با سایه های پررنگ نمی توانید دکوراسیونی آرامش بخش ایجاد کنید. برای داشتن فضایی آرام و راحت بهتر است از رنگ های پاستلی و رنگ های خنثی بخصوص سفید استفاده کنید. برای یک دکوراسیون پویاتر می توانید از ترکیبات قوی و غیرمنتظره ی رنگ ها کمک بگیرید.

حفظ تعادل در ترکیب رنگ ها

شما لازم است اطمینان حاصل کنید که دکور شما و تمامی رنگ ها متعادل هستند. برای این کار از یک اصل به نام قانون 60-30-10 استفاده می شود. شما باید این اعداد را با رنگ ها و درصد استفاده آن ها تطبیق دهید. یعنی به طور مثال 60درصد از یک اتاق باید یک رنگ یا طرح رنگی داشته باشد که معمولا شامل دیوارها می شود. 30درصد مربوط به مبلمان است که باید دارای رنگ متفاوت باشد. 10درصد باقی مانده هم توسط لوازم جانبی مانند آثار هنری، گیاهان، وسایل روشنایی و غیره نشان داده می شود.

منبع: 2nafare.com

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.