معرفی کلیدهای میانبر آفیس

اگر کلیدهای میانبر آفیس را بلد باشید، از باز کردن صفحه جدید گرفته تا ایجاد پاورقی در صفحه word، استفاده از این روش ها می تواند به انجام کارها سرعت بخشد.

افرادی که کمی در کار با کامپیوتر حرفه ای هستند سعی می کنند هنگام کار با آن بیشتر از صفحه کلید استفاده کنند شما هم اگر قصد دارید کمی حرفه ای به نظر برسید و خود را از ماوس جدا کنید بهتر است کلیدهای میانبر را بیاموزید.

در Office و windows انجام هر کاری را می توان با صفحه کلید انجام داد. اگر کلیدهای میانبر آفیس را بلد باشید، از باز کردن صفحه جدید گرفته تا ایجاد پاورقی در صفحه word، آشنایی و استفاده از این روش ها می تواند به انجام کارها سرعت بخشد.

کلیدهای میانبر در office

بدون شک وابستگی کمتر به ماوس فرد را راحت تر و البته حرفه ای تر نشان می دهد، بسیاری از کلیدهای میانبری که شما در windows آموخته اید در دیگر برنامه های کاربردی office هم کاربرد دارد؛ زیرا همانطور که می دانید office هم متعلق به مایکروسافت است.

بعضی از این کلیدهای ترکیبی ممکن است برایتان بسیار آشنا باشد ولی قطعا تعدادی از آنها جدید خواهد بود در اینجا تمامی آنها را آورده ایم.

برای اینکه کار را آسان کرده باشیم، کلیدهای میانبر را بر روی یکی از برنامه های office که کاربرد بیشتری دارد توضیح خواهیم داد.

همانطور که می دانید سری Office شامل :

** Word

** Excel

** Access

** PowerPoint

** Outlook

** …..

می باشد که از همه آنها کاربردی تر و به بیان ساده تر دم دستی تر، برنامه word و یا واژه پرداز است، بنابراین ما کلیدهای ترکیبی را در word مثال خواهیم زد.

کلیدهای ترکیبی با Shift :

سری اول کلیدهایی که در اینجا آورده ایم سری کلید هایی است که با shift ترکیب شده اند که شامل :

** Alt + Shift

** حروف + Shift

** Shift +Right

** Shift +Left

** Shift + Up

** Shift +Down
افرادی که کمی در کار با کامپیوتر حرفه ای هستند سعی می کنند هنگام کار با آن بیشتر از صفحه کلید استفاده کنند شما هم اگر قصد دارید کمی حرفه ای به نظر برسید خود را از ماوس جدا کنید!

کلیدهای Alt + Shift: این کلید ترکیبی زبان نوشتاری متن را تغییر می دهد می توانید از این کلیدها به طور همزمان استفاده کنید. چه در word باشید چه در Excel و یا هرجای دیگر و هر نوع ویندوزی!

کلیدهای حرف + Shift: وقتی تایپ انگلیسی می کنید ممکن است بخواهید یک سری از کلمات را به صورت بزرگ نمایش دهید در این صورت هم می توانید دکمه Caps lock را روشن کنید و هم می توانید کلید shift را نگه داشته و حرف مورد نظرتان را وارد کنید.

کلید Shift +Right: شاید برای شما نیز این موضوع پیش آمده باشد که بخواهید یک قسمتی از جمله را انتخاب کنید در این حالت می توانید کلیک چپ را پایین گرفته و بر روی قسمت مورد نظر خود بکشید و یا این که Shift را پایین نگه داشته و کلید Right را فشار دهید در هر بار فشار یک حرف از سمت راست مکان نما انتخاب می شود. این امکان برای انتخاب فایل های windows در یک پوشه و یا خانه های excel هم وجود دارد.

کلید Shift +Left: در این حالت اگر Shift را پایین نگه داشته و کلید Left را فشار دهید درهر بار فشار یک حرف از سمت چپ مکان نما انتخاب می شود.

کلیدهای Shift + Up: در این حالت اگر Shift را پایین نگه دارید و کلید Up را فشار دهید کل کلماتی که در سمت راست سطر مورد نظر شما قرار دارند و همچنین کلماتی که در بالای سطر قرار گرفته اند،انتخاب می شوند اگر مکان نما در اول سطر باشد سطر بالا انتخاب می شود.

کلیدهای Shift +Down: در این حالت اگرShift را پایین نگه داشته و کلید Down را فشار دهید کل کلماتی که در سمت چپ سطر مورد نظر باشند و همچنین سطر پایین انتخاب می شوند.
کلیدهای میانبر در office

کلیدهای ترکیبی با Ctrl :

سری بعدی کلیدها که کمی متداول تر است و مانند کلیدهای ترکیبی قبلی در windows هم کارایی های مخصوص به خود را دارد کلیدهای ترکیبی با Ctrl است.

کلیدهای Ctrl + A: برای انتخاب کل سند انتخاب می شود که در windows جهت انتخاب کل فایل های درون فلدر تمامی عکس های درون یک پوشه و تمامی جدول ها و نوشته های یک excelاستفاده می شود

کلیدهای Ctrl + C: برای کپی کردن هر چیزی در سیستم به کار می رود، به طور کامل حکم کپی را دارد

کلیدهای Ctrl +X: برای کات کردن قسمت انتخاب شده از متن، فایل های انتخاب شده در پوشه ، خانه انتحاب شده در excel و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کلیدهای Ctrl + V: برای قرار دادن قسمت کپی یا کات شده در محل دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد .

کلیدهای Ctrl + Home: مکان نما را به اول متن منتقل می نما ید

کلیدهای Ctrl + End: مکان نما را به آخرمتن منتقل می نما ید.( در واژه پرداز یا همان word و یا مثلا در outlook).

منبع : تبیان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.