فلسفه حجاب کامل در نماز چیست و چرا باید بانوان با پوشش کامل نماز بخوانند؟

فلسفه حجاب کامل در نماز چیست و چرا باید بانوان با پوشش کامل نماز بخوانند؟

ممکن است این سؤال برای برخی به وجود آید که چرا در تنهایی که هیچ نامحرمی وجود ندارد، بانوان باید با پوشش کامل نماز بخوانند.

فلسفه حجاب کامل در نماز

یکم: نماز دارای آثار و فواید فراوان است. یکی از آن ها نهادینه کردن ارزش ها و تمرین پیوسته پاکی هاست. یاد خدا بزرگ ترین ارزش است و نمازهای پنج گانه این ارزش را در قلوب همگان نهادینه می کند.

حفظ حجاب و پوشش اسلامی نیز برای زنان یک ارزش گران بها و تعیین کننده است. خداوند متعال تمرین و یادآوری پیوسته آن را برای زنان در نماز واجب کرده است تا همواره بر حفظ آن پایدار باشند.

دوم: وجود پوششی یک پارچه برای تمام بدن و داشتن پوششی مخصوص برای نماز، توجه و حضور قلب انسان را بیشتر می کند و از تفرقه خاطر می کاهد و ارزش نماز را صد چندان می کند.

سوم: داشتن پوشش کامل در پیشگاه خداوند، نوعی ادب و احترام به ساحت قدس ربوبی است. از این رو برای مرد نیز در برداشتن عبا و پوشاندن سر در نماز مستحب است و همین ادب حضور در پیشگاه الهی، زمینه ساز حضور معنوی و بار یافتن به محضر حق می شود.

چهارم: حکم پوشش در نماز، با حفظ حجاب در برابر نامحرم، تفاوت هایی دارد و با آن قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال پوشاندن روی پا در برابر نامحرم واجب است؛ ولی در نماز بدون حضور نامحرم، واجب نیست.

منبع:پرسش ها و پاسخ های برگزیده،دفتر هفتم، حمید رضا شاکرین

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.