غدیر حقیقتی همیشه زنده

تمام نگاه های آسمانی و زمینی، قافله ای را دنبال می کند که می خواهد تقدیر انسانیت را به بهترین شکل رقم بزند. و بالاخره منادی ندا داد که همه توقف کنند. آنان که نرسیده بودند، رسیدند و آنان که جلوتر رفته بودند، بازگشتند و مراسم، آغاز شد.

غدیر، حادثه ولایت است و این حادثه همیشه زنده، به گونه ای فوق العاده انجام شد که هیچ گاه فراموش نشود. کنفرانسی زیر آسمان، با حضور بیش از صد و بیست هزار نفر در برابر یک خطیب. دو نفر بالای منبری از سنگ، بیعتی با قلب ها و زبان ها و دست ها در طول سه روز.

کسانی که مراسم سه روزه غدیر را با ذره بین مدیریت می نگرند، به خوبی پی می برند که از بی نظیرترین برنامه ریزی های جهانی با آینده نگری لازم بوده است.

غدیر - زن امروزیغدیر، آخرین خشت بنایی بود که صد و بیست و چهار هزار پیامبر در طول بیش از پنج هزار سال، به تکمیل ساختمان آن همت گماشتند.

در این روز، سرنوشت بلند مدت امت اسلامی تعیین شد. غدیر روز ضمانت و بیمه ابدی اسلام است. غدیر فقط برای دیروز و امروز نیست؛ بلکه تا دورترین فرداها را نیز زیر پرچم خود گرفته است.

غدیر، اساس همه پیام هایی است که پیامبر از طرف خدا به مردم رسانده و دستور صریح خداوند درباره ولایت است. غدیر ثابت کرد که دین بر مدار ولایت و امامت دور می زند و مغز تمام احکام، ولایت و امامت است. ادعای دینداری بدون ولایت، نه اینکه مستوجب ثواب و سپاس نیست که موجب عقاب هم هست؛ چرا که نقطه دقیق مخالفت با خداوند است.

پیامبر در این مراسم عظیم، به گوش همگان رسانید که مسأله خلافت، یک مسأله عادی نیست که هر کس بخواهد دیگری را انتخاب کند و یا قرعه کشی نماید یا شوری درست کند. باید بشر به این اطمینان خاطر برسد که جز خداوند متعال، کسی نمی تواند جانشینی برای پیامبر انتخاب کند.

در غدیر پیامبر آمد بگوید: آن جا که من ایستاده ام، علی علیه السلام آنجاست؛ بر همان بلندا و به همه فهمانید که لااقل گفتارم را به آیندگان برسانید.

غدیر با تابلوی طلایی خود می گوید: دست علی را که بالاست بالا ببرید تا بالا بروید و عهد کنید که برای بلند کردن این دست خواهید ایستاد.

از غدیر، مکانی به یادگار ماند که زیارتگاه شد و تاریخی به یادگار ماند که داستان دین ما شد و اعتقادی باقی ماند که ملاک و ضابطه حق و باطل شد.

منبع: برگرفته از کتاب اگر در غدیر بودیم…؟ از محمد باقر انصاری

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.