سیل و آب‌گرفتگی در ۱۱ استان کشور

سیل و آب‌گرفتگی در ۱۱ استان کشور

سیل و آب‌گرفتگی : رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۴۱۰۰ نفر گرفتار در سیل و آب‌گرفتگی گفت: در این حادثه یک نفر در شاهین‌دژ مفقود شده است.
ناصر چرخ‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در رابطه با عملیات سیل و آب‌گرفتگی طی 72 ساعت گذشته در کشور، اظهار داشت: 11 استان آذربایجان غربی،‌ ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، مازندران و لرستان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی شده و امدادگران هلال‌احمر در 38 شهر و روستا، به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه طی این مدت 4 هزار و 100 حادثه‌دیده امدادرسانی شده‌اند، افزود: 78 نفر به مناطق امن و 3 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 3 مصدوم به صورت سرپایی توسط امدادگران مداوا شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه به اسکان اضطراری 791 نفر اشاره کرد و گفت: متأسفانه 2 نفر تاکنون در اثر سیلاب‌گرفتگی در مریوان جان خود را از دست داده و یک نفر نیز در شاهین‌دژ مفقود شده است.

وی از تخلیه آب از 70 واحد مسکونی خبر داد و اعلام کرد: 21 خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شده و تاکنون 682 بسته غذایی، 740 بطری آب‌معدنی و 410 عدد قوطی کنسروجات میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است. همچنین 100 کیلوگرم خرما، 700 تخته پتو نیز ازجمله اقلامی بوده که امدادگران هلال‌احمر به گرفتاران به سیل و آب‌گرفتگی ارائه کردند.

چرخ‌ساز در ادامه به عملیات امدادرسانی در توفان شن در اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته محور نائین ـ اصفهان دچار توفان شن شده و امدادگران هلال‌احمر، 52 مسافر را امدادرسانی کرده و شرایط اسکان اضطراری آنها را فراهم کردند.

منبع : خبرکزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.