سخنان وقیحانه ترامپ آخرین میخ بر تابوت اعتماد به آمریکا

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد

سخنان وقیحانه ترامپ آخرین میخ بر تابوت اعتماد به آمریکا

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد : سخنان گستاخانه ترامپ در رابطه با تروریست خواندن ملت ایران، آخرین میخی بود که بر تابوت اعتماد به امریکا و دولتمردان آن کوبیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در زمینه اهانت آشکار ترامپ به ملت ایران بیانیه‌ای صادر کرد.
در متن این بیانیه آمده است: سخنان گستاخانه و بی خردانه شب گذشته رئیس جمهور پریشان خاطر امریکا بعد از جنگ روانی، رجزخوانی و خط نشان کشیدن‌های چند روز گذشته و تروریست خواندن ملت ایران، آخرین میخی بود که بر تابوت اعتماد به امریکا و دولتمردان آن کوبیده شد.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد: سخنان ترامپ درستی و صحت رویکرد چهار دهه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی و پیش بینی‌های دقیق رهبر حکیم انقلاب در آغاز و ادامه مذاکرات را بر همگان ثابت کرد و مواضع اخیر ترامپ ملت قهرمان ایران را یکپارچه در برابر زیاده خواهی‌های امریکا قرارداد.

در این بیانیه به چند نکته اشاره شده و اینگونه بیان شد: فارغ از همه تحلیل‌های ناظر به رفتار غیر طبیعی و ابلهانه ترامپ، علت العلل این اظهارات این است که تلقی استکبار از امضای برجام، آغاز راهی بود که انتهای آن به تسلیم همه جانبه ایران اسلامی در مقابل آنان ختم شود. در ادامه این بیانیه آمده است: به وضوح در تحلیل‌ها و اظهارات مقامات دیروز و امروز امریکا و برخی همپیمانان غربی آنان توقع و انتظار تنازل تدریجی و گام به گام از اصول هویت ساز نظام بیان می‌شد. ایستادگی جمهوری اسلامی بر اصول، ارزش‌ها و منافع ملی و موفقیت‌های پی درپی جبهه مقاومت، افزایش قدرت و توان بازدارندگی نظامی با آزمایش انواع موشک‌ها، رویای تسلیم ایران را به کابوسی دهشتناک برای آنان مبدل ساخت.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در این بیانیه آورده است: براین اساس هیچ تمایز اساسی میان اوباما و ترامپ یا جان کری و تیلرسون مشاهده نمی‌شود. بنای بی اعتبارسازی برجام ونقض تعهدات از دوره اوباما پایه ریزی و در این دوره هم علنی تر تداوم پیدا کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنی و بغض امریکا بر علیه فرزندان برومندو جان برکف ملت درنیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابل فهم است. از نظر امریکا و ترامپ این سپاه هست که نقشه‌های غربزدگان داخلی را افشا و خنثی کرد و منطقه غرب آسیا را به گورستان آمال و آرزوهای امریکا، صهیونیست، تکفیری‌ها و ارتجاع تبدیل کرد. اما دشمنان سپاه و انقلاب دچار یک خطای استراتژیک در تحلیل خود شده‌اند.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ادامه این بیانیه عنوان کرده است: آنان سپاه را بسان یک نهاد متداول نظامی فرض کرده اند که می‌توانند با اعمال تحریم جلوی رشد و بالندگی و نفوذ آن را بگیرند. اما واقعیت این است که اعضای سپاه و بسیج تک تک انقلابیون دیروز و امروز نهضت عاشورایی امام خمینی درایران و سراسر منطقه وجهان اسلام هستند و ساختار رسمی فعلی تنها نماد و ویترین خیل گسترده‌ای است که زندگی آنان به شوق جهاد و شهادت سپری می‌شود و تنها منتظر اشاره‌ای از امام خود برای ادای تکلیف درضربه زدن به منافع استکباردرجای جای جهان و محو صهیونیست هستند.
در این بیانیه اعلام شد: با تشکر از مواضع شفاف رئیس جمهور در پاسخ به توهین‌های بی شرمانه ترامپ، به ایشان و دولتمردان یادآور می‌شویم با شکست پروژه مذاکره و سازش با امریکا، در دام اعتماد به اروپای هم پیمان امریکانیفتند، هرچند که ازظرفیت آنها و دیگر موقعیت‌ها حتی الامکان باید نهایت بهره برداری را داشت. در این بیانیه آمده است: به آقای روحانی توصیه می کنیم اتفاقات سال‌های 1382 تا 1384 و نتایج معامله با سه کشور اروپایی را از کتاب خاطرات خود مرور کنند. آزموده را آزمودن خطاست.

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.