روش های پاک کردن موم شمع از روی سطوح مختلف

پاک کردن موم شمع از روی سطوح ، کار دشواری است. اگر راه تمیز کردن آن را بدانید، این معضل، برای شما حل می شود. معمولا بهترین راه برای پاک کردن شمع از سطوح مختلف ، رساندن حرارات به آن سطح است ؛ ولی گاهی نیز برای جدا کردن موم شمع از سطح ، نیاز به سرما و انجماد است . در مطالب گذشته، در مورد پاک کردن لکه شمع از روی لباس سخن گفتیم ؛ اکنون نیز به برخی راه ها برای پاک کردن موم شمع ، از سطوح مختلف  ، اشاره می کنیم:

استفاده از سشوار

اگر موم شمع ، روی دیوار ریخته شده باشد ، سشوار خود را با درجه متوسط ، روی آن، نگه دارید، وقتی موم ، نرم شد، آن را پاک کنید. همچنین اگر موم شمع ، روی چوب، ریخته باشد ، استفاده از سشوار، گزینه مناسبی است. برای پاک کردن موم شمع از روی شیشه ، نیز ازسشوار با درجه متوسط، استفاده کنید. اگر شمع ، درون یک ظرف شیشه ای بود ، آن را داخل فریزر قرار دهید، وقتی موم ، منجمد شد، آن را بیرون بیاورید.

استفاده از حرارت اتو

اگر موم شمع ، روی فرش، ریخته باشد، یک پارچه مرطوب سفید روی آن، پهن کنید و با اتوی داغ، روی آن بکشید. با این روش، موم ، به پارچه جذب می شود. اگر چیزی از موم ، روی فرش، باقی مانده باشد، از کمی الکل ضد عفونی، برای تمیز کردن آن استفاده کنید. البته بهتر است ابتدا روی یک قسمت از فرش که پنهان است، آن را امتحان کنید.

پاک کردن موم شمع از روی فرش - زن امروزی
پاک کردن موم شمع از روی فرش

استفاده از پارچه گرم

اگر موم شمع ، روی موهای شما ریخته شده باشد، اگر روی انتهای مو باشد، یک کهنه گرم را روی موها بکشید تا  موم ذوب شود سپس آن را بشویید و اگر موم بالاتر و نزدیک ریشه موها ریخته شده باشد، باید از محصولات روغنی مانند روغن زیتون یا روغن کرچک استفاده کنید.

منبع: بیتوته

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.