روح خود را با صفات ناپسند بیمار نکنید

صفات ناپسند اخلاقی روح انسان را بیمار می کند . مواجهه و عکس العمل انسان نسبت به محیط و اطرافیان تاثیر مستقیمی بر روح و جان انسان می گذارد. به طور مثال کینه و حسادت بیش از آن که به دیگران آسیبی برساند ابتدا به درون انسان صدمه می زند. عبارت معروف «الحسود لا یسود» فرد حسود آسودگی ندارد به همین امر اشاره می کند.

سلب آسایش و آرامش بدترین نتیجه این صفات ناپسند برای روح آدمی است . حالات و واکنش های روحی مانند خشم رنجش اضطراب و ترس و سایر هیجان های عصبی منفی باعث بیماری های روحی و ذهنی انسان می شود.

امروزه به اثبات رسیده که بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در روح و روان انسان دارد. پس برای سلامت روح و جسم خود به این نکات توجه کنید:

از اموری که ذهن و فکر شما را درگیر کرده و احساسات و عواطف شما را مشغول نموده و حس می کنید بر شما تاثیر منفی می گذارد رها شوید.

برای رسیدن به سلامت روح و جسم خود برنامه ریزی داشته باشید؛ برنامه ای منظم که همه فعالیت های روزانه خود را در آن بگنجانید.

سلامتی و شادابی روح و جسمتان را بر اموری که باعث ناراحتی روحی شما می شود ترجیح دهید.

ارتباط با خدا موجب آرامش درون می شود. دلتان را با انس گرفتن با خالق هستی زنده نگه دارید و درونتان را وسیع کنید و امور بی اهمیت را در دریای وجودتان غرق نمایید.

دیگران را ببخشید. نفرت و کینه دیگران روحتان را عذاب می دهد. اگر آرامش روحی می خواهید روحیه بخشش را در خود تقویت کنید.

اختصاصی زن امروزی

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. آیسان می گوید

    سلام ✋?
    نوشته هاتون عالیه?
    حالمو خوب میکنه، ممنونم??

    1. مدیر وبلاگ زن امروزی می گوید

      سلام. نظر لطف شماست. ممنون از توجهتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.