جلوگیری از وبگردی خصوصی در فایرفاکس

مرور خصوصی (Private Browsing) صفحات وب در مرورگرهای مختلف از جمله امکاناتی است که به منظور افزایش امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده است زیرا به کمک این قابلیت هیچ ردی از وبگردی شما باقی نمی ماند و افرادی که به رایانه شما دسترسی داشته باشند نمی توانند تاریخچه فعالیت های شما در مرورگر را مشاهده کنند.

این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است و در مواردی نیز استفاده از آن توصیه می شود، اما گاهی ممکن است والدین یک کاربر بخواهند فرزند خود را کنترل کنند و اجازه مرور خصوصی صفحات وب را به آنها ندهند.

در چنین شرایطی چنانچه این قابلیت فعال باشد به راحتی می توان عملیات نظارت را دور زد و در صورتی که به دنبال روشی برای جلوگیری از فعال سازی مرور شخصی در مرورگر هستید، استفاده از این ترفند را به شما پیشنهاد می کنیم.

این ترفند در مرورگر فایرفاکس قابل اجراست و موجب از کار افتادن مرور خصوصی در مرورگر می شود:

1ـ ابتدا مرورگر فایرفاکس را اجرا کرده و به لینک زیر مراجعه کنید:
http://jjo.ir/WTMbRi

2ـ با کلیک روی گزینه Add to Firefox افزونه Disable Private Browsing را در مرورگر نصب کرده و مرورگر را یک بار ری استارت کنید.

3ـ پس از عملیات نصب هیچ آیکون جدیدی در مرورگر مشاهده نخواهید کرد، اما برای بررسی صحت نصب افزونه کافی است از منوی اصلی روی گزینه New Private Window کلیک کنید.

چنانچه افزونه به درستی روی مرورگر نصب شده باشد پیغام هشداری به نمایش درآمده و مانع از اجرای مرورگر به صورت خصوصی می شود.

نکته: برای افزایش امنیت و جلوگیری از غیرفعال کردن افزونه توسط کاربر، امکان حذف این افزونه از فهرست افزونه های نصب شده وجود ندارد و تنها در صورتی می توان عملیات غیرفعال سازی یا حذف را انجام داد که مرورگر در حالت Safe Mode اجرا شده باشد.

برای اجرای مرورگر در این حالت نیز کافی است پس از مراجعه به منوی Help گزینه Restart with Add-ons Disabled را کلیک کرده و در اجرای مجدد مرورگر گزینه Start in Safe Mode را کلیک کنید.

چنانچه منوهای نرم افزار را فعال نکرده اید باید پس از کلیک روی آیکون همبرگری نرم افزار و باز شدن منوی اصلی، روی آیکون ؟ کلیک کرده و در ادامه روی گزینه های عنوان شده کلیک کنید.

منبع : کلیک

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.