ثابت نگه داشتن دوربین

چندین راه برای ثابت نگه داشتن دوربین وجود دارد ،عکاسی بدون لرزش در حالی که دوربین را با دست گرفته اید وجود دارد که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت .

با کمی تمرین، می توانید یاد بگیرید دوربین را چگونه با دست بگیرید که لرزشی در آن به وجود نیاید، و زمانی که سه پایه به همراه ندارید نگران تار شدن عکس هایتان نباشید.

سه روش برای ثابت نگه داشتن دوربین :

تکیه دادن

یک جسم محکم پیدا کنید، مانند دیوار یا صندوق پست، که می تواند به ایستادگی شما کمک کند. مقدار ISO دوربین را هم بالا ببرید تا بتوانید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید، حال اینکه از چه سرعت شاتری استفاده کنید تا لرزش دست شما در تصویر ثبت نشود رابطه مستقیم با طول لنز شما دارد، برای مثال برای عکاسی با فاصله کانونی ۲۰۰mm سرعت ۱/۲۰۰ ثانیه می تواند سرعت مناسبی باشد.

درست بایستید

آرنج های خود را به بدنتان بچسبانید. با یک دست زیر لنز را بگیرید، و با دست دیگر کنار دوربین را بگیرید. باید دوربین را طوری گرفته باشید که بتوانید با استفاده از انگشت اشاره دستی که در کنار دوربین قرار گرفته به راحتی و بدون تکان خوردن بقیه دست، دکمه شاتر را فشار دهید.

با مهارت بالا بند دوربین را دور دست بپیچانید

سعی کنید بند دوربین را چند دور، دور دست خود بپیچانید. با این کار دوربین را به خود نزدیک می کنید و امنیت آن را بالا می برید. برای بالا بردن ثبات دوربین می توانید بند دوربین را دور گردن خود بیاندازید و قسمت نمایاب یا Visor دوربین را به طرف صورت خود فشار دهید تا بتوانید دوربین را محکم تر و با لرزش کمتر در دست بگیرید.

منبع : لنزک

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.