برپایی نمایشگاه پوشاک دانش‌آموزی

برپایی نمایشگاه پوشاک دانش‌آموزی

انتخاب نوع لباس فرم محصلان بر عهده انجمن اولیا و مربیان است

برپایی نمایشگاه پوشاک دانش‌آموزی : مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نمایشگاه پوشاک دانش‌آموزی از 29 تیر لغایت 3 مرداد در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود،

گفت: انتخاب نوع،فرم و رنگ پوشاک دانش‌آموزان برعهده انجمن اولیا و مربیان مدارس است.
مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «برگزاری جشنواره پوشاک دانش‌آموزی»، اظهار داشت: متولی نمایشگاه پوشاک دانش‌آموزی، بنیاد ملی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وزارت آموزش و پرورش در آن مشارکت می‌کند.

 

 

وی ادامه داد: طراحان و تولیدکنندگان پوشاک دانش‌آموزی و فرهنگیان و به طورکلی پوشاک مدارس که شامل «روپوش»، «مقنعه»، «لباس ورزشی» و «کیف و کفش»، است در این نمایشگاه وارد عرصه رقابتی می‌شوند و آخرین تولیدات خود را متناسب با نیاز روز در غرفه‌ها ارائه می‌کنند.

 

 

علی‌اکبرزاده افزود: نمایشگاه پوشاک دانش‌آموزی از 29 تیر لغایت 3 مرداد در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.

 

 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا خانواده‌ها درانتخاب نوع پوشاک و رنگ آن برای دانش‌آموزان آزاد هستند یا این تابع ضوابط خاصی است؟»، گفت: طبق آیین نامه هایی که داریم هیچ اجباری در این خصوص نیست، اما مدارس به شکلی سیاست‌گذاری می‌کنند که لباس‌های دانش‌آموزان یکنواخت باشد.

 

 

وی یادآور شد: یکنواختی پوشاک دانش‌آموزان به جهات مختلف دارای حُسن است؛ ضمن اینکه باید نوع لباس و رنگ آن متناسب با سن و جنس دانش‌آموز باشد و مدارس سعی می‌کنند سال به سال از فرم و رنگ خاصی در پوشاک دانش‌آموزان استفاده کنند تا جذابیت‌هایی برای دانش‌آموزان داشته باشد.

 

 

علی‌اکبرزاده اضافه کرد: نمایشگاه پوشاک دانش‌آموزی که برای نخستین بار برگزار می‌شود، این دیدگاه را به مدیران، معلمان و خانواده‌ها می‌دهد تا در انتخاب پوشاک دید بیشتری داشته باشند.

 

 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: اگر آنها بخواهند پوشاکی را انتخاب کنند، باید آیین‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش در آن لحاظ شده باشد؛ چراکه پوشاکی که متناسب با این آیین‌نامه‌هاست، در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

 

 

وی تصریح کرد: مدارس دارای انجمن اولیا و مربیان هستند که این انجمن شامل والدین و متولیان مدارس است و در جلسات آنها در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود که دانش‌آموزان چه لباسی، با چه فرم و قیمتی برای خود تهیه کنند؛ در نتیجه این انتخاب در اختیار انجمن اولیا و مربیان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا بخشنامه خاصی در انتخاب نوع لباس و رنگ آن به استان‌ها صادر می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه این کار انجام نمی‌شود و تصمیم‌گیرنده اصلی انجمن اولیا و مربیان است؛البته ممکن است در شورای برنامه‌ریزی استان بر اساس پیشنهادات داده شده تصمیم بگیرند که این از اختیارات این شوراست.

 

 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در خصوص پوشاک و نوع رنگ آن برای دانش‌آموزان دستورالعملی نمی‌دهیم، اما آیین‌نامه ضوابط مربوط به آن را داریم که باید برای فرم لباس دانش‌آموزان رعایت شود و انجمن اولیا و مربیان و شورای برنامه‌ریزی هر آنچه که انتخاب می‌کنند نیز باید براساس این ضوابط باشد.

منبع : خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.