بازیابی آسان و سریع اطلاعات از هارددیسک

اگر هارد درایوتان صدای بلندی تولید می‌کند یا به درستی نمی‌چرخد، باید با خدمات بازیابی اطلاعات تماس بگیرید. البته می‌دانید که این خدمات پرهزینه هستند اما زمانی که اطلاعاتی که از دست داده‌اید برایتان مهم باشند، چاره‌ای جز پرداخت هزینه وجود ندارد.

البته شرایطی هم وجود دارد که اطلاعات از دست رفته زیاد هم مهم نیستند. پس در این صورت می‌توانید قید اطلاعات قبلی را بزنید و از نو اطلاعات جدیدی ایجاد کنید. اما توصیه می‌کنم پیش از هر تصمیمی مبنی بر هزینه کردن، این چند راه ساده و کم هزینه را نیز امتحان کنید.

اگر درایوتان سالم به نظر می‌رسد اما هنگام بالا آمدن ویندوز به درستی بوت نمی‌شود، از ابزار کمکی PartedMagic کمک بگیرید (از این صفحه می‌توانید این برنامه را دانلود نمایید). اگر فایل‌های مورد نظر را در بخش مدیریت فایل PM می‌بینید، آنها را به یک درایو متفاوت کپی کنید. دقت کنید که فایل‌ها را به همان درایو مشابه کپی نکنید چرا که ممکن است فایل‌های جدید روی فایل‌های مشابه و موجود درون درایو کپی شوند. راه دیگر این است که هارد را به کامپیوتر دیگری وصل کنید و از طریق ویندوز آن همین کار را انجام دهید.

حالا اگر درایو می‌چرخد اما با بالا آمدن ویندوزدر بخش مدیریت درایو نشان داده نمی‌شود، هارد را درون یخچال قرار دهید. گاهی اوقات با سرد کردن هارد می‌توانید مدت زمانی را برای کپی کردن فایل‌های مهم و حیاتی بخرید. البته مواظب باشید هاردتان منجمد نشود!

در حالت دیگر ممکن است درایوتان کار کند و در مدیریت درایو نیز ظاهر شود اما خبری از فایل‌های درون آن نباشد. در این وضعیت حالا دیگر نوبت برنامه‌های بازیابی اطلاعات است. برنامه‌هایی مثل R-Studio Data Recovery ,Active File Recovery یا Piriform’s free Recuva.

عملبات بازیابی را در صورت امکان تحت ویندوز انجام دهید یا اگر هنگام خرید دیسک بوت هم تهیه کرده‌اید از آن استفاده کنید. اگر اسکن سریع فایل‌ها جواب نمی‌دهد، اسکن سکتور را که با سرعت کمتری انجام می‌شود انتخاب کنید و تمام فایل‌هایی را که می‌خواهید کپی کنید.
منبع:آی تی رسان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.