انواع سئو – قسمت دوم

در جلسه قبل درباره اینکه سئو چیست؟ صحبت کردیم و اینکه اهمیت آن را مورد بررسی قرار دادیم.در این جلسه میخواهیم انواع سئو را نام برده و بررسی کنیم.

ما در اصل دو نوع سئو داریم: سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

اما امروزه بر اساس استفاده کاربران می توانیم نوع دیگری را بر این دسته بندی اضافه کنیم، یعنی سئو کلاه خاکستری.

همانطور که در مطلب سئو چیست؟ توضیح دادیم سئو راهکارهایی است برای با لا بردن رنکینگ سایت در موتورهای جستجو. اما این راهکارها می توانند اصولی یا اخلاقی باشند مثل کلاه سفید یا غیر اصولی و غیر اخلاقی مانند کلاه سیاه و یا ترکیبی از هر دو باشند که کلاه خاکستری نامیده می شوند.

سئو کلاه سفید:

همانطور که اعلام شد سئو کلاه سفید به روش های اصولی و درست بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شود که در این روش کلیه خط مشی موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود و سئو کار در مسیر این قوانین حرکت می نماید.  تکنیکهای وایت هت شامل ایجاد محتوای خاص و باکیفیت و ایجاد لینکهایی مرتبط با محتوای سایت می شود. البته روش های سئو سفید معمولا در بلند مدت جواب می دهند و ریسکی را متوجه وب سایت نمی نمایند. روش های اصولی در روش کلاه سفید را در مطالب بعدی توضیح خواهیم داد.

سئو کلاه سفید را به عنوان سئو اخلاقی می شناسند.

سئو کلاه سیاه:

سئو کلاه سیاه به روش های غیر اصولی برای بالا بردن رنکینگ سایت در موتورهای جستجو گفته می شود. این روشها برخلاف قوانین موتور جستجو هستند و ممکن است سایت شما را از موتور جستجو و سایتهای وابسته به آن محروم سازد. معمولا این روش ها زود بازده هستند که زود به نتیجه می رسند، اما با ریسک بالا و ممکن است وب سایت را دچار مجازات های موتورهای جستجو نمایند.

سئو کلاه خاکستری:

اغلب سئوکاران اگر هم خود ندانند، از روش ها  کلاه خاکستری استفاده می کنند.بعنوان مثال، خرید بک لینک، از نظر گوگل به شدت نهی شده است و گوگل تهدید کرده که با خرید لینک، سایت های خریدار و فروشنده را جریمه می کند.در نتیجه می توان خرید لینک که مستقیما در تقابل با قوانین گوگل است را روشی کلاه سیاه به حساب آورد.

لذا بسیاری از افراد خود را فریب می دهند، لینک نمی خرند. اما اقدام به درج لینک رایگان در سایت های مرتبط می کنند (به شکل توافق با آن سایت ها و یا قرار دادن لینک در سایت هایی که خودشان صاحب آن هستند) .همین کار سئوی کلاه خاکستری محسوب می شود.درست است که لینکی خریداری نشده است.اما به هر حال به شکلی مصنوعی، Link Building  انجام شده است.

چند نمونه از تکنیک های کلاه سیاه:

1. Automatically generated content : تولید محتوا به صورت اتوماتیک
2. link schemes : تبادل و یا خرید لینک برای سایت
3. Creating pages with little or no original content :  ایجاد صفحات زیاد با محتوای کم و یا نامعتبر
4. Cloaking : در لغت به معنای درلفافه پیچیدن و پنهان کردن می باشد، و منظور ایجاد صفحات در دو نسخه متفاوت یکی برای کاربران و یکی برای ربات های موتورهای جستجو
5. Sneaky redirects : تغییر مسیر و ریدایرکت کاربران به صورت مخفیانه
6. Hidden text or links : استفاده از متون و یا لینک های مخفی
7. Doorway pages : ایجاد صفحات متعدد با کیفیت پائین و استفاده از این صفحات به عنوان یک دروازه ورود به یک صفحه خاص
8. Scraped content : ایجاد محتوا فقط با ناخنک زدن به مطالب و محتواهای سایر سایت ها
9. Affiliate programs : مشارکت در فروش محصولات و خدمات سایر سایت ها با کپی کامل مطالب همان سایت بدون اضافه کردن هیچ مطلب اضافی و مفید دیگر به آن ها
10. irrelevant keywords : پرکردن صفحات سایت با کلمات کلیدی

در قسمت های آینده سئو سفید را برای مطالب توضیح خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

سئو چیست؟
آموزش سئو مطالب
منظور از محتوا در سئو چیست؟

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.