آموزش فتوشاپ بخش نهم : کار با ابزار تایپ افقی

آموزش فتوشاپ بخش نهم : کار با ابزار تایپ افقی

آموزش فتوشاپ بخش نهم : پس از باز کردن فایل 01B_Start.psd  در فتوشاپ، می توانید خصوصیات متن را انتخاب و پیام خود را تایپ کنید.

1-      در پانل ابزار، ابزار تایپ افقی (Horizontal Type tool) را انتخاب کنید(T) .
دکمه ها و منوها در نوار options، حال به ابزار تایپ مرتب می شود.

2-      در نوار Options، فونت مورد علاقه ی خود را از اولین منوی فرعی انتخاب کنید. (ما از Garamond استفاده می کنیم، اما شما می توانید در صورت تمایل فونت دیگری را به کار ببرید.)

3-      اندازه فونت (font size) را   38 pt معین کنید.
می توانید مقدار 38 pt را با تایپ مستقیم آن در جعبه ی نوشتاری اندازه ی فونت (font-size text box)، وارد کرده و Enter یا Return را فشار دهید  یا برچسب منوی اندازه ی فونت  را لمس کنید.  همچنین می توانید یک اندازه ی فونت استاندارد از منوی فرعی اندازه ی فونت انتخاب کنید.

آموزش فتوشاپ بخش نهم – کار با ابزار تایپ افقی
آموزش فتوشاپ بخش نهم – کار با ابزار تایپ افقی

پیشنهاد: می توانید نشانه گر انگشتی(pointing finger)  را بر روی برچسب های اکثر تنظیمات عددی، در نوار tool Option ، در پانل ها، و در کادرهای محاوره ای در فتوشاپ قرار دهید تا یک نوار میله ای کشویی (scrubby slider)  نمایش داده شود.
نشانه گر انگشتی کشویی را به سمت راست بکشید تا مقدار افزایش یابد، و به سمت چپ بکشید تا مقدار کاهش یابد. کشیدن به همراه نگه داشتن Alt  در ویندوز یا Option در میکنتاش مقدار را به اندازه ی کوچکی تغییر می دهد و نگه داشتن Shift  به همراه عمل کشیدن مقدار را به اندازه ی بزرگی تغییر می دهد.

4-      بر روی هر جایی از سمت چپ تصویر یه بار کلیک کنید، و “Monday is Beach Cleanup Day” را تایپ کنید. متن با فونت و اندازه ی فونت انتخابی ظاهر می شود.

5-      در پانل ابزار ، ابزار جابجایی (Move) را انتخاب کنید.  13  اولین ابزار است.

6-      نشانه گر ابزار جابجایی را بر روی متن تایپ شده قرار دهید، و متن را به روی شن بکشید، ان را بالای نیمکت ، در وسط قرار دهید.
توجه: با استفاده از کلید V  ابزار جابجایی را انتخاب نکنید، زیرا در حالت تایپ هستید و تایپ V ،  آن حرف  را به متن در پنجره ی تصویر اضافه می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.