کباب تابه سه سوته و خوشمزه

کباب تابه‌ ای از اون غذاهائیه که هیچ کس دست رد به سینه‌اش نمی‌زنه.

کارتان هر چیزی که باشد و مشغله‌هایتان هر قدر هم که زیاد باشد، دلیل نمی‌شود این غذای معرکه را فراموش کنید.

هر وقت گوشت چرخکرده می‌خرید، چند تا هم کباب تابه‌ای درست کنید و بگذارید فریزر. این کار وقت زیادی ازشما نمی‌گیرد.

مقداری گوشت رو با یه پیاز رنده شده، کمی نمک و ادویه هم بزنید و به شکل مستطیل‌های یک اندازه تو نایلون بگذارید و بسته‌بندی کنید. این بسته‌بندی‌های کوچک خیلی راحت از فریزر خارج و یخ‌زدایی می‌شوند.

یک روز که گرسنه بودید و می‌خواستید یک غذای خانگی سالم را در کمتر از یک ربع آماده کنید، یک بسته از این گوشتها را در بیاورید و در تابه سرخ کنید نوش جان

این کباب فوری از هر همبرگر آماده‌ای سالم‌تره و سریع‌تره. خوشمزگی‌ش دیگه دست خودتونه که دلتون بخواد کباب یا سرخش کنید و یا چه سسی براش درست کنید. چیزی که یاد گرفتیم درواقع یه تکنیک برای آشپزی فوری بود .

کباب تابه ای یک جور دیگه!!!

اگر گوشت را از قبل با پیاز مخلوط کرده ودر فریزر قرار داده اید به همان شکل مستطیل میتوانید استفاده کنید و نیاز به باز شدن گوشت نیست .

اول کمی روغن در تابه ریخته اگر ماهیتابه شما نچسب است میتوانید بلافاصله گوشت را در تابه بندازید ولی در غیر این صورت باید کمی صبر کنید تا روغن خوب داغ شود .

زمانی که گوشت را در تابه انداختید کمی دارچین و سماق و نمک روی آن میریزیم در تابه را می بندید و با شعله بالا میگذاریم تا اب بیندازد .

زمانی که گوشت آب انداخت نصف قاشق غذا خوری رب به آن اضافه میکنیم .البته این دستور را میتوان بدون رب هم انجام داد .

رب را در آب گوشت خوب حل میکنیم دوباره در ماهیتابه را میبندیم .

بعد از چند دقیقه در تابه را باز کرده و کباب ها را بر میگردانیم اگر کباب آب دار میخواهید نمی گذارید که آب کباب تمام شود و زیر آن را خاموش کرده و سرو میکنید.

در غیر این صورت میگذارید تا آب آن کشیده شود و کمی سرخ شوند در این مرحله میتوانید کباب ها را سرو کنید.

همچنین میتوان در صورت تمایل چند گوجه روی آنها به صورت حلقه اضافه کنید زمانی که آب گوجه ها کشیده شد سپس سرو کنید .

همچنین میتوان زمانی که کبابها سرخ شدند کمی آب لیمو را با کمی زعفران دم شده مخلوط کرده و روی کبابها ریخته بعد از چند دقیقه شعله را خاموش کرده و سپس سرو کنید .

مقداراین مواد بسته به ذائقه شما دارد هر مقدار که مایلید میتوانید کم یا زیاد کنید

خوب با این دستورات شما میتوانید کباب تابه ای را به چند مدل مختلف طبخ کنید و نوش جان کنید .در کنار کباب تابه ای میتوانید سیب زمینی سرخ شده و انواع سبزیجات پخته را هم سرو کنید و هم چنین برنج دمی که موقع سرو کمی کره به آن اضافه کرده اید.

البته در پخت کباب تابهای مهم ترین نکه شعله اجاق تان است که باید حتما زیاد باشد .وگرنه گوشت حالت تردی و تازگی خود را از دست میدهد و سفت می شود.

منبع : مامان اینا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.