رندرباکس

رندرباکس یک سیستم کاری بهینه و اصولاً در ابعاد کوچک می باشد.این سیستم‌ها به عنوان یک سیستم کمکی به سیستم‌های دیگر متصل شده و توان پردازشی آن‌ها را افزایش میدهد. رندرباکس ها توانایی اتصال به تمامی مدلهای مختلف کامپیوتر ها را دارا می باشند. از این رو یک رندرباکس میتواند به یک لپتاپ، کامپیوتر خانگی، ورک استیشن، سرور و … متصل شده و توان محاسباتی آن‌ها را افزایش دهد. این توان در مباحث رندرینگ سه بعدی، شبیه سازی ، محاسبات و … به کار خواهد رفت.

رندرباکس ها در انواع مدلهای مختلف ارائه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها بنا به نرم افزارهای قابل استفاده و نیاز کاربران به سری های متنوعی تقسیم خواهد شد. از دید اولیه سه نوع رندرباکس در اختیار داریم رندرباکس های نوع اول از سری CPU Based می باشند. این رندرباکس ها جهت افزایش توان محاسباتی و رندرینگ در نرم‌افزارها و موتورهای رندرینگ CPU Based می باشد. از این رو آن دسته از کاربرانی که از موتورهای رندرینگی مانند Vray, Mental ray, Maxwell Render,Render man, Arnold render, Thea Render, Keyshot , Cycle , corona و … و نرم افزارهایی چون realflow , after effects و …استفاده می‌کنند می بایست که از این نوع رندرباکس استفاده نمایند. در این نوع renderbox مهمترین عنصر سیستم CPU می باشد. این باکس ها دارای مدلهای BX-100 , BX-200 و BX-400 می باشد.

سری BX-100 دارای یک عدد CPU بوده که تنوع این پردازنده ها از سری های Intel Xeon و Intel Corei7 تشکیل شده است. دستگاه های سری BX-100 حداقل از ۴ هسته (۸ Threads) شروع شده و تا ۱۸ هسته (۳۶ Threads ) تنوع خواهند داشت. هرچه توان و قدرت پردازشی رندرباکس ها افزایش یابد، سرعت رندرینگ و محاسبات شما نیز افزایش خواهد یافت. رندرباکس های سری BX-200 و BX-400 نیز به ترتیب دارای ۲ و ۴ عدد CPU هستند که از مدلهای ۱۲ Cores (24 Threads) شروع و تا ۶۴ Cores (128 Threads) تنوع خواهند داشت.

در هر صورت در صورتی که هر کدام از رندرباکس های سری CPU Based را انتخاب کنید، بر حسب توان پردازشی آنها، سرعت رندرینگ و محاسبات شما نیز افزایش خواهد یافت. به درستی نمی‌توان گفت که هر رندرباکس به چه میزان سرعت رندرینگ و محاسبات شبیه سازی را افزایش خواهد داد زیرا در این مبحث دو طرف معادله را باید به درستی بررسی نمود.

اول اینکه سیستم شما از چه پردازنده ای استفاده میکند و چه میزان حافظه RAM در اختیار دارد و دوم اینکه کدام مدل از Renderbox ها را انتخاب کرده‌اید و در رندرباکس شما، چه میزان حافظه RAM استفاده شده است و سوم اینکه از چه بستر شبکه ای استفاده میکند و از همه مهمتر روش شما برای استفاده از renderbox به چه صورت خواهد بود. اما به صورت تقریبی و با توجه به سیستم‌های موجود در ایران، عموما Renderbox ها میتوانند از ۱٫۵ تا ۱۰۰ برابر سرعت رندرینگ شما را افزایش دهند.

نوع دوم رندرباکس ها سری GPU Based می باشند. این مدل از رندرباکس ها در نرم‌افزارها و موتورهای رندرینگ GPU Based کاربرد داشته و میتوانند توان پردازشی عظیمی را در اختیار شما قرار دهند. این سری از renderbox ها عموما دارای ابعاد بزرگتری بوده و توان پردازشی آن‌ها بر پایه قدرت کارت های گرافیکی استوار شده است. این باکس ها که از سری BG-100 می‌باشند از یک تا ۱۶ عدد کارت گرافیک را در هر renderbox پشتیبانی میکنند. این کارت های بر اساس نرم افزارهای مورد استفاده و نیاز کاربران میتوانند از سری CUDA Based یا Stream Based باشد . در این صورت عموما در Renderbox های سری GPU Based شرکت مازستا از کارت های پردازشی و محاسباتی Quadro , Tesla , FirePro و … و در برخی از مدلها از سریهای GTX Titan و… استفاده شده است.

در این مدل از رندرباکس ها عموما CPU دارای توان بسیار محدودی بوده و توان اصلی خروجی از کارت های محاسباتی دریافت خواهد شد. از رندرباکس های سری GPU Based در نرم‌افزارها و موتورهای رندرینگی استفاده می‌شود که نیاز به پردازش موازی گرافیکی دارند. از جمله آن‌ها میتوان به موتورهای رندرینگی چون Octane Render, Arion Render , LuxRender ,Muskito Render, Cycle GPU و … اشاره نمود.

سری سوم این نوع دستگاه هم از نوع Hybrid Proc هستند که هم CPU قدرتمندی در اختیار دارند و هم از GPU بسیار قدرتمندی بهره میبرند. این دسته از renderbox ها دارای توان بسیار بالایی در پردازش های CPU Based و GPGPU هستند و عموما در شرکت هایی استفاده می‌شود که هم نیاز به پردازش CPU دارند و هم نرم افزارهایی دارند که توان محاسباتی GPU را طلب میکند.
منبع: dfmrendering

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.