آموزش اتوکد : ذخیره فضای کار در AutoCAD

آموزش اتوکد : ذخیره فضای کار در AutoCAD

فضای کار در AutoCAD : در آموزش قبلی شما را با نحوه مرتب کردن پالت ها در این نرم افزار آشنا کردم. در نرم افزار های گرافیکی سنگین مانند اتوکد ابزار های ترسیم زیادی در آنها قرار گرفته است و گاهی کار با این ابزار ها برای ما ملال آور میشود. ما در این نرم افزار قادر به این هستیم که صفحه کاری خودمان را بر حسب نیازی که داریم مرتب کنیم یعنی میتوانیم پنلی را که بیشتر از همه با آن سر و کار داریم را داخل صفحه قرار دهیم . اتوکد این امکان را به ما میدهد که ظاهر صفحه کاری را آن طور که میخواهیم تغییر دهیم و این ظاهر را برای همیشه نگه داریم . در واقع امروز قصد داریم راجب work space صحبت میکنیم . از دید اتوکد work space یک مجموعه تنظیمات ذخیره شده است که مشخص میکند یک پنل در کجا قرار داشته باشد و چه پالت هایی باز هستند. امروز قصد دارم نحوه ذخیره سازی work space که خودمان طراحی کرده ایم را آموزش دهم.

زمانی که کار با این نرم افزار را شروع میکنیم تعدادی work space آماده برای ما آماده شده است برای دسترسی به این work space ها باید بر روی نوار باز شویی که در قسمت دسترسی سریع قرار دارد کلیک کنیم. در این هنگام کادری برای ما باز میشود میتوانیم work space های مختلف اتوکد را امتحان کنیم . در هر یک از این گزینه ها ظاهر فضای کار با گزینه بعدی کاملا فرق میکند.

آموزش اتوکد : ذخیره فضای کار در AutoCAD

اما ما میتوانیم work space های خاص خودمان را در این نرم افزار تهیه کنیم. شاید از خود بپرسید چگونه ؟ برای مثال من پنل draw را کلیک میکنم و دکمه ماوس خود را نگه می دارم و این پنل را بر روی صفحه کاری درگ میکنم مانند تصویر زیر.

آموزش اتوکد : ذخیره فضای کار در AutoCAD

به این ترتیب میتوانیم هر پنلی که با آن بیشتر سرو کار داریم را بر روی صفحه کار خود قرار دهیم . حالا فرض کنید قصد داریم این چیدمانی را برای تمامی پروژه های اتوکد خود نیاز داشته باشیم برای این منظور باید این چیدمان را ذخیره کنید. برای ذخیره آن به سراغ همان لیست باز شویی که در قسمت دسترسی سریع قرار دارد میروید . بر روی آن کلیک کنید و از لیست نمایش داده شده گزینه save current as را انتخاب کنید .

آموزش اتوکد : ذخیره فضای کار در AutoCAD

پس از انجام این کار برای شما کادری باز میشود که میتوانید اسم work space مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی save کلیک کنید.

آموزش اتوکد : ذخیره فضای کار در AutoCAD

به همین راحتی شما میتوانید work space مورد نظر خود را ذخیره کنید بعد از ذخیره این work space در لیست باز شویی که در دسترسی سریع قرار دارد اضافه میشود و هر زمانی که به آن احتیاج داشتید میتوانید به راحتی آن را انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.